Anders F Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 (redigerat) Hejsan För en gångs skull ingen ljudteknisk fråga från mig. Jag bestämde mig att även att jag inte är gitarrist i grunden så ska jag lära mig låten S.R.V av Eric Johnson då jag älskar den! Sagt och gjort så har jag börjar planka första delen. Men det skulle vara skönt om man hade bakgrunden exakt som på plattan. Så jag om någon sitter inne med en midifil av denna som man vet att alla markeringar osv sitter där de ska. Ska leta också, men om någon gitarrist eller annan redan har en så tar jag tacksamt emot den. Första delen tror jag sitter någorlunda nu iaf 🙂 EDIT: tog bort den gamla ljudfilen med bara introt på. men la till en annan, denna med riktig stärkare och lite 80.tals mix för att ge lite mer känsla 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: Kommer självklart googla och söka på midifiler, men det finns så mycket skit så det kan ju vara så att någon svarar här innan jag hittat en bra. MVH Anders Redigerat 13 mars 2011 av Gizmozis 1
BluesBoy Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Eric Johnson är underbar och den låten också. 🙂 Mycket bra jobbat. Jag kommer ihåg när jag satt dagar & nätter för att lära mig Cliffs of Dover och då plockade jag ändå aldrig ut solot. 😛 Kämpa på! 🙂 P.S. Har ingen midifil med bakgrund, jag ville bara ge dig lite uppmuntrande ord på vägen, hehe. D.S.
Anders F Postat 13 mars 2011 Trådstartare Postat 13 mars 2011 (redigerat) Det uppskattar jag! Det är verkligen en underbar låt, och självklart ger jag inte upp. Kom lite längre idag. Segt bara att behöva fixa bakgrunden hela tiden och har inte hittat någon midi-fil via google ännu....nä nu blir det käk och sen till mitt huvudinstrument pianot 🙂 OBS! Råkade missa på allra fösta tonen *hehe* Shit happens. Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders Redigerat 13 mars 2011 av Gizmozis 1
Anders F Postat 13 mars 2011 Trådstartare Postat 13 mars 2011 (redigerat) Va bara tvungen att lira in det genom riktiga stärkaren och inte pluggen för att få spricket 🙂 F-n vilken skillnad det är att spela genom riktig stärkare alltså! Nu saknas bara min nya planka för detta också. Ska komma nu i mars har jag fått veta 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders EDIT: Detta blir ju samtidigt en bump ifall någon sitter på bakgrunden 🙂 EDIT 2: Va bara tvungen att mixa det lite 80-tal nu när man fick på lite bättre plankljud 🙂 Redigerat 13 mars 2011 av Gizmozis
Guitar Nilsson Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Va bara tvungen att lira in det genom riktiga stärkaren och inte pluggen för att få spricket 🙂 F-n vilken skillnad det är att spela genom riktig stärkare alltså! Nu saknas bara min nya planka för detta också. Ska komma nu i mars har jag fått veta 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders EDIT: Detta blir ju samtidigt en bump ifall någon sitter på bakgrunden 🙂 Vad är det för komp du har nu då? Har du gjort det själv är väl det mkt bättre? Om inte det är bra går det väl att spela till orginalskivan med Eric Johnson? Både skojar och inte... Det är väl roligare om man gör allt själv, tycker jag.
Anders F Postat 13 mars 2011 Trådstartare Postat 13 mars 2011 (redigerat) Jo, det är klart att det är roligare om man tänker göra något seriöst av det. Men jag vill mer ha en bakgrund för övningens skull. Och ja, nu har jag gjort enkelt komp själv för det är då jag lär mig som bäst tycker jag när jag måste spela in mig själv 🙂 Lite som skarpt läge, men ändå inte. Nu har jag gjort ca en 1/3 av kompet så om ingen dyker upp snart så blir det ju att jag får göra det på detta enkla sätt själv för övningens skull 🙂 MVH Anders Redigerat 13 mars 2011 av Gizmozis
Neosus Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Grymt bra låt! Där kanske du snappar upp ett å annat som man kan göra. 😄
Anders F Postat 14 mars 2011 Trådstartare Postat 14 mars 2011 Tack för att du får mig att verka så dålig.... .... 😆 Skämt åsido, jag har den där DVD:n (Det är väll G3?), och det är verkligen helt udenrbart lirat av Eric. Ska nog dock hålla mig till skivversionen innan jag går på live versionen 🙂 MVH Anders
Guitar Nilsson Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Tack för att du får mig att verka så dålig.... .... 😆 Skämt åsido, jag har den där DVD:n (Det är väll G3?), och det är verkligen helt udenrbart lirat av Eric. Ska nog dock hålla mig till skivversionen innan jag går på live versionen 🙂 MVH Anders Du är ju nö-grym på både lir och ljudteknik. Spelar väl skiten ur den där Eric... Skriver du egna låtar också man?
Anders F Postat 14 mars 2011 Trådstartare Postat 14 mars 2011 Jättekul att höra dem orden från dig GN som är själv äkta bluesgitarrist! Jag skrev en del eget förr och har en del låtar på lager, men har inte haft tid att ta tag i något av det, men någon gång så. MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.