BluesBoy Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Det tråkiga är ju, som redan påpekats, att det är artisterna som tävlar och inte låten. Det som gjorde med extra förbannad var intervjun med Björkman på slutet, där han sade om den "nervpirrande uppgörelsen": "Det här är bra TV!". Ursäkta? Bra TV? Jag sk...r i bra TV......vad har hänt med bra musik? Nåja, tyvärr så var det ju de 2 översta man på förhand tippat skulle vara där, men Moniker borde ha vunnit. 😉
debatt Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Den som satt bredvid mig och följde det igår kväll hävdade att Moniker var ett plagiat rakt av från en Di Leva-låt. Vet dock ej vilken. Inget jag kan referera till heller.
debatt Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Nåja, tyvärr så var det ju de 2 översta man på förhand tippat skulle vara där, men Moniker borde ha vunnit. 😉 Ja, det var ju det jag skrev också.
SadamJR Postat 13 mars 2011 Trådstartare Postat 13 mars 2011 Ja, det var ju det jag skrev också. Men jag skrev det först.
hellfog Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 (redigerat) Konstigt att man inte hittar någon hemsida på Swingfly hittar bara Facebook, Twitter, Myspace m.m. Redigerat 13 mars 2011 av hellfog
Drake Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Ingen tvekan om att Brolle och Playtones var skickligast, men bäst tyckte jag ändå han Tomas Di Leva var... f'låt Moniker, menar jag. Saade som vann trodde jag skulle vinna, före Danny, så vad ska jag säga... mer än att det var väntat så som jag såg det. Med min personliga favorit som trea. Skulle ha Oddsat... Sedan var det kul att "Lili Päivärinta" (alias Sara) färgat håret svart och sjöng en kampsång för vänsterpartiet, det var udda. Om inte rapparen hade gjort de skrattretande utropen som inte passade in hade Swingfly kanske sensationellt nog kommit ännu högre... Sanna Nielsen sjöng bäst av kvinnsen, men hade en lite intetsägande låt. Axl Rose var inte alls lika mycket Axl Rose ikväll, utan Nicke Borg försökte vara Nicke Borg lite mer. Gångbar standard. Linda Bengtzing sjöng samma låt för tredje gången i rad - får man det? 😕 Brolle och Playtones var skickligast? Sara sjunger en kampsång för vänsterpartiet? Hur i hela friden tänker du där?
Erik dP Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 (redigerat) Sara sjunger en kampsång för vänsterpartiet? Hur i hela friden tänker du där? Debatt har säkert provat att spela låten bakänges och hört tydliga "Rösta på vänstern" och "Ohly är störst". ...desutom: Spring för livet Redigerat 13 mars 2011 av Erik dP
Vallhagen Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Jag var lite motvillig bisittare en stund också. Bidragen är inte mycket att kommentera. Pausgrejen fick mig att garva: , faktum är att Nanne Grönvall egentligen är en rätt ball tjej med rätt pipa. Hon är bortdömd som schlagersopa i b-laget, men kunde varit nåt annat i rätt sammanhang. Synd men så är det. När Christer elvisar "Hurricane" så blir det hur som helst sådär skojrätt som det blir då och då, och faktiskt bra.
Anders F Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Så fort Danny avvek från låten det minsta så tykte jag att han låg betydligt längre bak i mixen än kören. Jag undrar om han skulle kunna sjunga nåt helt annat utan att man märkte nåt. Ja, svt mixar sången jävligt lågt, men jag bara ökade på min center så hörde sången bättre 🙂 MVH Anders
hellfog Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Jag tyckte det var bra mix på alla tävlingar inget jag klagar på direkt.
KillwithSkill Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Jag var lite motvillig bisittare en stund också. Bidragen är inte mycket att kommentera. Pausgrejen fick mig att garva: , faktum är att Nanne Grönvall egentligen är en rätt ball tjej med rätt pipa. Hon är bortdömd som schlagersopa i b-laget, men kunde varit nåt annat i rätt sammanhang. Synd men så är det. När Christer elvisar "Hurricane" så blir det hur som helst sådär skojrätt som det blir då och då, och faktiskt bra. Sjukt dåligt! Vem fan har reproducerat låten? Hooken ligger ju i riffet. Men här har dom valt att lägga britneyspearsguror som bara möljer Jumper/Kent... Var tvungen att titta bort när dessa stjärnor tog sig an låten. Helt otroligt. Scorpions, ett av världens sämsta band. Så lyckas dom med detta, att gräva ner den ännu mer... Hehehe ja jävlar!
Jetblack Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 (redigerat) Sjukt dåligt! Vem fan har reproducerat låten? Hooken ligger ju i riffet. Men här har dom valt att lägga britneyspearsguror som bara möljer Jumper/Kent... Var tvungen att titta bort när dessa stjärnor tog sig an låten. Helt otroligt. Scorpions, ett av världens sämsta band. Så lyckas dom med detta, att gräva ner den ännu mer... Hehehe ja jävlar! Fast det där var ändå den i särklass bästa låten som förekom i samband med årets tävling. Bräckte ju de 32 bidragen med hästlängder. Edit: Kan någon upplysa SVT om att det faktiskt är tillåtet att göra en melodifestival utan att Carola eller Lena Philipsson måste vara med på ett hörn...? Redigerat 13 mars 2011 av Jetblack
SoloNo1 Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Någon mer som fick tankarna från låten popular till denna MVH Anders Word! Det var det första som jag till tjejen när jag hörde den.
Erik dP Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Sjukt dåligt! ...Jag har haft samma attityd mot flera Melodifestival-bidrag. Men min följdfråga till mig själv var då: "Gör nåt bättre själv!", och så satte jag igång. Så hade det inte varit för detta så hade jag kanske inte skrivit låtar idag. I alla fall inte ca en i månaden. 1
KillwithSkill Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Och vem fan är du? Och där sket du ut det mest intelligenta du nånsin gjort här på studio. Skäller med arslet! Pappa/bror mår bra?
Soxic Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Axl Rose var inte alls lika mycket Axl Rose ikväll, utan Nicke Borg försökte vara Nicke Borg lite mer. Gångbar standard. Axl Rose? Nicke Born är en ren och rak Mike Ness kopia (Social Distortion). Allt har han skimmat, sångröst, stil, gitarr, tatueringar, you name it. Han försökte med andra ord inte vara Nicke Borg alls. Jag trodde det var Mike Ness själv som sjöng. Det gör mig inte så mycket, men jämförelsen med Axl Rose (om det var menat så) är ganska off.
debatt Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Brolle och Playtones var skickligast? Sara sjunger en kampsång för vänsterpartiet? Hur i hela friden tänker du där? Ja, att Brolle hade bästa manliga rösten med hästlängder råder ingen tvekan om. Att hans image inte uppskattas av fjortisar som slänger sig på sina mobiler är en annan sak. Playones är riktigt duktiga också. Sanna Nielsen likaså. Saras låt har en melodi som hämtat från Vänsterns protestsånger sedan decennier tillbaka.
Claes Holmerup Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Jag kom på att jag har glömt lägga mina pinnar på brasan - hoppas att det retar någon... 😉 Totala katastrofer: Swingfly: Sämre rappare än jag har hört vid amatöruppträden nyligen och katastrofalt dålig låt. Brolle: Överreklamerad leksaks-Elviskopia med urdålig låt. Playtones: Kass plojlåt som inte hade fått några röster om de inte hade varit "kända från TV" sedan tidigare. Nicke Borg: Vad ska man säga? Bräkande och dålig sång - och totalt kass låt. Sara Varga: Hjälp! Mesig sång till menlös vaggvisa... Allt är förlåtet - kom tillbaks Lisa Ekdahl, "Vem vet" (som är helkass) är ungefär 45 gånger bättre... Återstår 5 bidrag som var rimligt lyssningsbara: Danny: Sämst av dessa 5. Han sjunger kanonbra, men låten var våldsamt tjatig. Sanna Nielsen: Kanonbra sång, men låten hade behövt något mer. Arret kändes inte riktigt färdigt, utan det hade behövst ett bättre lyft i musiken i refrängen. Eric Saade: Mycket bra sång. Låten hade vissa lite oväntade byten, så den blev inte så tjatig som den kunde ha varit, så den funkar bra. Trots allt så var det nog rätt låt som vann i finalen, för en gångs skull (men det fanns bättre som röstades ut tidigare...). Lite trist att de tvunget skulle sno trummorna från Boney M och som sagt "inspireras" kraftigt av refräng-melodin från "Oh Mama" istället för att göra något helt eget, men så är det ju i ESC-världen... Linda Bengtzing: Sjunger mycket bra i sin genre, men låten kändes lite för rörig på något sätt. The Moniker: Bra sång och ganska ok låt, men lite för mycket olika influenser med en märklig blandning av Beatles-pastisch och Bierstube-umpa-bumpa...
Anders F Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Om man nu röstar på artisten och showen så borde de iaf se till så att den show man röstar på är den som får åka och inte ändra något. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2011/article8704861.ab
Claes Holmerup Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Om man nu röstar på artisten och showen så borde de iaf se till så att den show man röstar på är den som får åka och inte ändra något. http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2011/article8704861.ab Det där sade ju Björkman direkt efter att finalen var över, så det var inga nya nyheter precis. Jag skulle tro att det inte är några problem alls, utan att det bara är spel för gallerierna för att Björkman ska kunna visa hur oumbärlig han är som förhandlare, så att han får fortsätta bestämma några år till... 😏
Anders F Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 (redigerat) aha...Jag tittade inte så länge 🙂 EDIT: Skulle inte förvåna mig om det är spel för gallerierna som du säger. Redigerat 13 mars 2011 av Gizmozis
debatt Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Linda Bengtzing: Sjunger mycket bra i sin genre, men låten kändes lite för rörig på något sätt. The Moniker: Bra sång och ganska ok låt, men lite för mycket olika influenser med en märklig blandning av Beatles-pastisch och Bierstube-umpa-bumpa... Linda Bengtzing? Det har aldrig slagit dig att hon "bara" rapar snabbt? Samma låt tre år i rad och årets sämsta text. Moniker? Han sjöng identiskt med Tomas Di Leva. Trodde inte du gillade det... men där ser man. 😆
SadamJR Postat 13 mars 2011 Trådstartare Postat 13 mars 2011 Linda Bengtzing? Det har aldrig slagit dig att hon "bara" rapar snabbt? Samma låt tre år i rad och årets sämsta text. Moniker? Han sjöng identiskt med Tomas Di Leva. Trodde inte du gillade det... men där ser man. 😆 Tycker att Bengtzing hade precis en sådan låt som vi brukar skicka. Konstigt att det inte var Perelli som sjöng den. Moniker sjunger betydligt bättre än Di Leva, även om han också har ett framträdande vibrato. Låten kanske påminner en aning om Di Levas stil, men är knappast något plagiat. När det gäller vinnarlåten verkar den vara ett plagiat av en fem, sex låtar, som väl då i sin tur måste vara plagiat av varandra.
Claes Holmerup Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 (redigerat) Linda Bengtzing? Det har aldrig slagit dig att hon "bara" rapar snabbt? Samma låt tre år i rad och årets sämsta text. Moniker? Han sjöng identiskt med Tomas Di Leva. Trodde inte du gillade det... men där ser man. 😆 Hon sjunger i alla fall bra i sin genre. Låten var lyssningsbar, men knappast mer - och som sagt nästan samma låt som hon har haft de senaste gångerna, men ändå... Texterna lyssnar jag aldrig på eftersom det aldrig är lönt att lyssna på dem i dessa sammanhang. Moniker sjöng betydligt bättre än DiLeva. Moniker träffar i alla fall tonerna, så om han hade sjungit DiLevas låtar, så hade flera av dem säkert varit riktigt trevliga att lyssna på... 😉 Redigerat 13 mars 2011 av Claes
Guitar Nilsson Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Att samma låtskrivare är med varje år måste väl bevisa att de mutar sig grovt till att få vara med. Björkman har nog nåt ini he med pengar i Lichtenstein. Det är väl han som bestämmer hela skiten? Samma låtskrivare, samma låtar år efter år efter år. Det är ju stupsäkert endast mutor som kan få med en låt där. Finns ju bättre låtskrivare här. Men att skicka in är ju meningslöst om man inte heter Geson typ. Får de ha Autotuner till sången?
debatt Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 Rätt intressant är det väl ifall hela röstningen är en enda stor bluff, som det tisslats om en del. "Någon" sitter redan med lappen med vinnarlåten på, när taxametern börjar ticka i Riket?
debatt Postat 13 mars 2011 Postat 13 mars 2011 (redigerat) Tycker att Bengtzing hade precis en sådan låt som vi brukar skicka. Konstigt att det inte var Perelli som sjöng den. Även om den då blivit bättre, så hade den inte varit något att ha alls. För många stavelser hela tiden. Rap mer än sång. Sämsta kandidaten igår. Sa jag förresten att Swingflys kommer bli en dansplåga i sommar? 😕 Och att Sara Warg vevas i radio... Redigerat 13 mars 2011 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.