HoboRec Postat 9 mars 2011 Postat 9 mars 2011 (redigerat) Läste någonstans att Beyerdynamic M80 & M81 har liknande egenskaper som Sennheiser 421. Någon som kan bekräfta eller säga emot detta? Finns ju rätt mycket Beyer M81or på Ebay för en lite mindre slant. Om det stämmer så kanske det vore värt att köpa ett gäng för pukor och gura. Edit: Ligger hemma med feber så jag skrev lite fel först. Redigerat 9 mars 2011 av Fnulf
HoboRec Postat 10 mars 2011 Trådstartare Postat 10 mars 2011 bump... ingen som har nån koll? Får väl chansa annars.
Guitar Nilsson Postat 10 mars 2011 Postat 10 mars 2011 Är det gitarrförstärkarmickning du tänker på borde du testa (om du inte redan har det) Sennheiser E906. Fruktansvärt bra. Spöar med råge SM57 på både elgitarr o virvel. Men din fråga var intressant, vad kostar de där beg då?
HoboRec Postat 10 mars 2011 Trådstartare Postat 10 mars 2011 En E906 har jag redan, men skulle gärna ha två iofs. Anledningen till att jag undrar om Beyer M81 är väl mest att de är rätt billiga och om de är liknande 421orna så vore det ju väldigt intressant att prova. Nu har jag iofs inte provat någon 421 men har fått berättat att de ska vara väldigt bra till gitarr och pukor. Beyer M80 och M81 ligger på ca 90 dollars på ebay. Ibland inkl frakt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.