Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kom på den brilljanta idén att byta ljudkort till mitt gamla E-mu tracker för att köra cubase utan problem(som det var med mboxen).

Fakta:

Mbox Mini

Testat alla usb ingångar som finns. Startat av å till i sammanlagt 10 timmar. Funkade perfekt för bara 4 dar sen. Det var då jag bytte ljudkort...Sen går det inte att komma åt pro tools. Att spela musik via Avidkortet funkar, så det har ju hittats av datorn. Men ska jag formatera hela datorn å installera PT igen. Ge mig ideer -snälla!

Ska jag rensa skiten å börja om?

Annons
Postat

Kom på den brilljanta idén att byta ljudkort till mitt gamla E-mu tracker för att köra cubase utan problem(som det var med mboxen).

Fakta:

Mbox Mini

Testat alla usb ingångar som finns. Startat av å till i sammanlagt 10 timmar. Funkade perfekt för bara 4 dar sen. Det var då jag bytte ljudkort...Sen går det inte att komma åt pro tools. Att spela musik via Avidkortet funkar, så det har ju hittats av datorn. Men ska jag formatera hela datorn å installera PT igen. Ge mig ideer -snälla!

Ska jag rensa skiten å börja om?

Hänger nog inte med riktigt....Du använde Mbox till både PT och Cubase, sedan lade du till E-mu kortet? Och nu funkar inte Mbox eller PT hittar inte Mbox? Om Windows kan använda Mbox så är det inte USB-problem. Jag skulle först prova att installera om Mbox drivrutin, ladda ner senaste från Avid.

Det ska inte vara ngt problem att köra flera ljudkort. Jag använder både Mbox och ett gammalt M-audio utan problem.

Vad har du för dator och release på PT?

Postat (redigerat)

Hänger nog inte med riktigt....Du använde Mbox till både PT och Cubase, sedan lade du till E-mu kortet? Och nu funkar inte Mbox eller PT hittar inte Mbox? Om Windows kan använda Mbox så är det inte USB-problem. Jag skulle först prova att installera om Mbox drivrutin, ladda ner senaste från Avid.

Det ska inte vara ngt problem att köra flera ljudkort. Jag använder både Mbox och ett gammalt M-audio utan problem.

Vad har du för dator och release på PT?

Kort å gott -pT 8 le hittar inte ljudkortet(avid Mbox Mini) Drivers uppdaterade osv, musik går att spela genom ljudkortet men PT 8 funkar inte. Stannar upp å läser "unable to locate Digidesign hardware....bla bla". Detta för att jag drog ur kontakten EN gång. Inget kan hjälpa mig... Å som grädde på moset har jag tappat bort orginalskivorna (Mbox Mini ProTools 8Le). Registrerat mig har jag ju gjort, men ska jag installera på nytt... Nånstans i all bröte måste ju skivorna ligga.

Har en IBM Intel DualCore 2,2GhZ, 4 gb minne

Håller på att ge upp

Tillägger: testat alla 3 usb-portar och stängt av emellan nu i 2 dar.

Redigerat av hankmoody
Postat

Hårfdvaran? Är det den adliga stavningen på hårdvara? =)

Vilken version av PT8 kör du? Om du kör 8.0, kan du prova att uppdatera till 8.0.4!

• 2 veckor senare...
Postat

Hårfdvaran? Är det den adliga stavningen på hårdvara? =)

Vilken version av PT8 kör du? Om du kör 8.0, kan du prova att uppdatera till 8.0.4!

Lustikurre...

Kör PT 8le 8.0.4

Det gick -MEN bara genom att återställa hela datorn till en viss tidpunkt -då tidigare på dan när PT gick galant. Så fixade jag biffen,men ska det verkligen vara så svårt...?

En sak till. Nya pluggar poppar inte fram så som jag anser de ska göra. Lägger man de under mappen DAE? För går man in i Pro Tools-mappen hittar man en undermapp som heter plug-ins. Där finns alla "Air Chorus",osv osv ser jag. Ska jag lägga alla filer som ligger i Pluggarna i den mappen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.