Brannstrom Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Som rubriken lyder. Alltså, jag vill inte lägga 20k på en Quad core och undrar om det är någon av er som använder en iMac 21,5 för mellan 11-13000? Hur svarar Logic Studio på det, laggar det, hur mycket kan man spela in utan att det blir jobbigt för datorn etc.? Bör man uppgradera minnet, eller är det så enkelt att det bara är att köra på och allting fungerar klockrent? Mvh
Dippen Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Jag kör på en snart 5 år gammal Macbook och logic 9. Funkar kalas! Desto mer pluggar du använder suger ju mer processorkraft. Man får arbeta smart när man har mindre kraft i datorn!
johangustav Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Jag har hört att det ska fungera bra, men har inga personliga erfarenheter
BluesBoy Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 (redigerat) Tror inte att det blir några problem för din del. Jag kör 2gig ram, dual core 2,8GHz och det funkar fint. (2009-års modell tror jag) Visst kan det bli jobbigt om du lägger upp en väldans massa Space Designer och VSTi's, men då kan man ju alltid frysa spåren osv. Kör du dessutom i 64-bitars (vilket jag inte gör eftersom alla pluggar inte funkar), så kommer minneshanteringen att vara mycket bättre och du klarar fler spår/effekter. Edit: Inte 2,8MHz cpu. 😛 Redigerat 6 mars 2011 av BluesBoy
Burnie Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Jag körde iMac dual Core 2,4 med Pro Tools LE i tre år, funkade finfint....... Mvh Björn
flygeln28 Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Jag har en imac 21,5 tum med 4 gb ramminne och 1 tb hårddisk funkar klockrent sedan så kan du alltid köpa till mer ramminne vid riktigt krävande inspelningar.
Gäst Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Som rubriken lyder. Alltså, jag vill inte lägga 20k på en Quad core och undrar om det är någon av er som använder en iMac 21,5 för mellan 11-13000? Hur svarar Logic Studio på det, laggar det, hur mycket kan man spela in utan att det blir jobbigt för datorn etc.? Bör man uppgradera minnet, eller är det så enkelt att det bara är att köra på och allting fungerar klockrent? Mvh Den räcker gott orginal för dig. Det är inga problem.
Umemagnus Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Jag kör på min Ipod. Drygt en tusenlapp begagnat. ...körde också på (över) min iPod... drygt ingenting begagnat... helt paj...
KillwithSkill Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Som rubriken lyder. Alltså, jag vill inte lägga 20k på en Quad core och undrar om det är någon av er som använder en iMac 21,5 för mellan 11-13000? Hur svarar Logic Studio på det, laggar det, hur mycket kan man spela in utan att det blir jobbigt för datorn etc.? Bör man uppgradera minnet, eller är det så enkelt att det bara är att köra på och allting fungerar klockrent? Mvh Det rullar kanon. Men om jag vore dig så vänta tills nya iMacar kommer. Kommer nog till sommaren. Och alla gånger med Thunderbolt och Intel Sandy Bridge och och alla gånger med Hexacore som option.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.