Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Vill se lite ruggigt snygga studios och controllrum. Vi bygger nämligen studio och

det vore skit kul att kika över hur dekorationer kan se ut.

Jag har målat upp en bild i huvudet som kan bli ruggigt snyggt.

Funderar på om vi ska ha vinröd heltäckning på golvet, Trävägg med mörk bets, Vinröda akustikplattor på väggarna med lila spotlights eller annan lampa bakom?

Kul att kika på iaf, och arbetsmiljön kan påverka kreativiteten rejält.

MVH//Kenny

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)
cterhune_02.jpg Redigerat av maxmaxmax
Postat

Och soffgrupp måste väljas med omsorg. Ja, faktum är att soffan är nog viktigare än både dator och mixer. 😛

I soffan kommer kreativiteten flöda, mixar bedömas, öl drickas, hamburgare ätas och man kommer slagga där efter långa mixnätter.

Postat

Pluffo:

Jo där har jag redan kikat massor. Det finns ju mest studioprylar i hemmarum där men nu ska vi ju bygga en "riktig" studio (altså ej hemmastudio) dä vi bygger ett anpassat controllrum.

Hackeman:

Nu börjar det likna något. Absorbenterna liknar dom som jag tänkte på i första inlägget. Riktigt snyggt. Vi kommer dock ha ett lagom stort rum med ganska lågt till tak (förhoppningsvis) och med mer tyger.

MusicNixon

Joda vi kommer nog välja ut en riktigt snygg och skön 😛

Postat
cterhune_02.jpg

Snacka om myshörna 😛

Postat
Pluffo:

Jo där har jag redan kikat massor. Det finns ju mest studioprylar i hemmarum där men nu ska vi ju bygga en "riktig" studio (altså ej hemmastudio) dä vi bygger ett anpassat controllrum.

Don´t underestimate the power of "hemmastudio"-look. I am your father.

Postat
Pluffo:

Don´t underestimate the power of "hemmastudio"-look. I am your father.

Haha nej nej det gör jag absolut inte. Men vi vill som sagt ha lite inspiration av dekoration av studio och det är lite svårare att ta till sig ideér av att kika på hemmastudios. 😛

Postat (redigerat)

Sedan kan man ju dra fram exempel på hur det inte ska se ut

studiopan2.jpg

Tips i övrigt. Se till att ha en myshörna, med lite soffor och tidningar och shit. Lättare att placera besökare i studion där än att tvingas ha dem stående bakom ryggen på en.

Redigerat av Pluffo
Postat
Tips i övrigt. Se till att ha en myshörna, med lite soffor och tidningar och shit. Lättare att placera besökare i studion där än att tvingas ha dem stående bakom ryggen på en.

Jo det har man ju märkt. Kan vara riktigt jobbigt att ha folk över axeln.

Men myshörna kommer vi garanterat ha.

Edit: Diggar golvet 😛 Bukar du spela schack där 🙂

Postat

Jo det har man ju märkt. Kan vara riktigt jobbigt att ha folk över axeln.

Men myshörna kommer vi garanterat ha.

Edit: Diggar golvet 😛 Bukar du spela schack där 🙂

Detta är ingen studio som jag brukar hänga i alltså. Hittade bilden och jag tyckte att golven just skrev kök från 60-talet så mycket att jag nästan hulkade bakom midiklaviaturen.

Postat

Jösses Hacke! Vilken studio är det där? 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.