Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå där!

För några år sedan så köpte jag ett trådlöst system till min gitarr.

Det var ju snack ett tag om att de som gick på vissa frekvenser skulle förbjudas, är det någon som vet något mer om det och hur det fungerar idag?

Finns det någonstans man kan kolla upp vilka frekvenser man ej får använda?

Mvh Rasmus

Annons
Postat

Tack så mycket! 🙂

Verkar dock vara lite svårt att tolka allt det där, men ska läsa igenom det lite noggrannare lite senare.

Men tack igen!

Mvh Rasmus

Postat

Kort sammanfattat: 800-bandet är utrymt för att användas till t ex 4G. Undantaget är frekvenserna 823–832 och 863–865 MHz som är avgiftsfria.

Du får använda trådlös utrustning på 470–790 MHz om du ansöker om tillstånd och betalar en liten kostnad/år.

• 2 månader senare...
Postat

Jag är skeptisk till att det är ekonomiskt försvarbart att bygga om sändare+mottagare till ett annat frekvensband, men ring TTS och fråga. Eller om du kan få ett inbytespris mot PG14E-M10.

Men eftersom du postar en Thomann-länk har du kanske köpt ditt system från tysken?

Postat (redigerat)

Strunt samma, om det säljs är det ju inte ditt problem?

Det är det väl visst, inte bara för att du har inte rätt att använda radiosändare på vissa frekvenser. Det lär knappast bli problemfritt att få ditt system utslaget av att 4G-mobilmasten i närheten sänder ut. Redigerat av Linus
Postat

Jag är skeptisk till att det är ekonomiskt försvarbart att bygga om sändare+mottagare till ett annat frekvensband, men ring TTS och fråga. Eller om du kan få ett inbytespris mot PG14E-M10.

Men eftersom du postar en Thomann-länk har du kanske köpt ditt system från tysken?

Tack för svar!

Jag fick den faktiskt av en vän, så jag vet inte var han köpte den. Kanske sparar man både tid och energi att köpa nytt och jag har ju faktiskt inte betalat för den jag har. 😉

/Jonte

Postat
Jag fick den faktiskt av en vän, så jag vet inte var han köpte den.
Då är det väl bra att du kollar upp vad modellen heter och exakt frekvens på sändaren, och hoppas på att den sänder någonstans mellan 470 och 790 MHz.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.