Jump to content
Annons

Samplitude 9 SE i Vista?

Recommended Posts

Pacanin (oregistrerad)
Postat

Har använt "lite-"versionen av Samplitude 9 som kom med tidningen Studio för ett par år sedan och varit nöjd med det. Har haft ett uppehåll i mitt "inspelningsskapande" ett tag nu men håller på att sätta upp en ny studio (eller vad man skall kalla det nere i kälaren) och behöver flytta över till en annan dator. Den gamla hade XP och den nyare har Vista. Någon som vet om Samplitude 9 SE funkar med Vista? Har surfat runt på Magix sida men kan inte hitta något om deras gamla versioner.

Tycker att Samplitude var lätt att komma igång med, till skillnad från Steinberg Cubasis (lite-versonen av dåvarande Cubase x.x) jag hade innan som jag aldrig kom igång med riktigt, men detta är som sagt många år sedan. Kanske deras nyare lite-varianter är lättare?

Frågan blev helt plötsligt tvådelad:

-funkar Samplitude 9 SE med Vista

-Kan man upgradera gamla Steinberg Cubasis till nuvarande lite-version utan kostnad, om man vill testa den istället om den funkar med Vista?

Tacksam!

Annons
Pacanin (oregistrerad)
Postat

Inga svar men jag kan i alla fall berätta att själva installationen gick fint. Hur det sedan fungerar är en annan sak. Har inte hunnit testa, har en del som skall fixas till i datorn först.......

Postat (redigerat)

Jag vet inte om 9an funkar med Vista men jag kör Samplitude 11 på en Vistamaskin som jag köpte till mitt nya "musikrum" i julas och det funkar alldeles utmärkt. Har hänt några få gånger att den hänger sig en stund vid inspelning, men tre gånger på alla dom tagningar jag gjort kan jag stå ut med.

Redigerat av Per_a_55
Pacanin (oregistrerad)
Postat

Tack.

Det bådar gott. Har inte hunnit göra mer än installera, enl ovan, pga "liten" hallrenovering här hemma...

Tack så länge.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.