Carl Wendt Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Hej! Jag är en stockholmsbaserad 23-årig producent som letar efter samarbeten. Jag gör musik i många olika popstilar, dock har alla någon form av elektroniskt inslag. Det jag söker är främst någon som vill spela musik live och är i behov av en producent för en eller flera låtar. Jag har ingen tidigare seriös erfarenhet, men jag är väldigt ambitiös och det jag gör låter bra, så det finns ingen anledning att inte utnyttja mitt erbjudande 😉 Jag kan dels tänka mig att producera färdigt ofullständiga spår, eller göra nya från scratch. Utrustningsmässigt är jag logicbaserad, använder mig också av reason 4 och en drös dyrköpta VST's. Jag spelar gitarr och piano hyfsat. Min tanke är att vi börjar med ett samarbete över nätet där vi för en dialog över hur vi vill att det ska låta, jag proddar och du/ni ger feedback. Sedan tar vi det därifrån. En tydligare presentation av mig och mitt portfolio finns på https://www.studio.se/index.php?showtopic=83981 . Några av de låtar jag gjort finns på www.soundcloud.com/carlwendt Hoppas någon är intresserad, jag bits inte! =) /Carl
digitalash Postat 5 mars 2011 Postat 5 mars 2011 Hej Carl! Lyssnade på Analog Dreams och gick igång som fan.. Jag heter Pontus, 21år och bosatt i Stockholm. Jag är nämligen ute efter ett electroprojekt i stil med Postal Service, Dntel, Bright Eyes, Mum osv. Analog Dreams hade det sound jag letat efter! Kul! Jag spelar de flesta instrument, skriver texter och sjunger. Har länge hållt på med Folk/Country svängen men har sedan länge velat hålla på med elektronisk musik. Det vore jättekul att få skriva text och lägga sång på Analog Dreams. Hur ställer du dig till det? Du kan lyssna på en av mina låtar här: http://www.myspace.com/errorflynnmusic Ha det så gött. Pontus
Overkill Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hej Carl! Lyssnade på Analog Dreams och gick igång som fan.. Jag heter Pontus, 21år och bosatt i Stockholm. Jag är nämligen ute efter ett electroprojekt i stil med Postal Service, Dntel, Bright Eyes, Mum osv. Analog Dreams hade det sound jag letat efter! Kul! Jag spelar de flesta instrument, skriver texter och sjunger. Har länge hållt på med Folk/Country svängen men har sedan länge velat hålla på med elektronisk musik. Det vore jättekul att få skriva text och lägga sång på Analog Dreams. Hur ställer du dig till det? Du kan lyssna på en av mina låtar här: http://www.myspace.com/errorflynnmusic Ha det så gött. Pontus Sidokommentar: Fan vad snygg röst du har! Låter som en mjukare och "varmare" Conor Oberst. Bra låt med!
Carl Wendt Postat 6 mars 2011 Trådstartare Postat 6 mars 2011 (redigerat) Tja! Lyssnade på din sång, det var någon effekt som låg på, var det ett autotune eller bara någon mysko flanger? Tycker att det låter bra när du sjunger i alla fall, det vore roligt att göra något tillsammans =) Jag gjorde precis analogue dreams ganska klar, är lite småfix kvar men tänkte dra in vocals först. Jag lägger mig inte i texterna, men jag vill vara delaktig i skrivandet av melodin. Hursomhelst låter det som att du har sinne för leads så det blir nog inga konstigheter. Vi kan börja med att bolla lite över mail. Hmm... Jag är sjukt trött nu kl. 0353, men vi får köra PM imorgon, kul! /W edit: glömde säga att den senaste versionen av analogue dreams finns på min soundcloud. Hoppas du inte tyckte att den blev för popig, jag tycker själv om att blanda lyxljud med fula ljud och diggar när det blir lite ös ibland... =) Redigerat 6 mars 2011 av Carl Wendt
Implasticyde Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Efter att ha lyssnat på "Stay with me" tycker jag att du skall skicka ett PM till Dr Loop. Han har letat efter en sångare, kanske är du den han söker!? För övrigt gillar jag "Stay with me" som fan. Grym låt som lätt förgyller min dag! Gött jobbat! Den borde spelas på radio... Moody borde Lykke Li, Robyn eller Karin Drejer sjunga. Får lite Kleerup vibbar, kanske beror på ljuden du valt. 80's generation har grym refräng från 1,07 till 1,42. Lycka till fortsatt, kör så det ryker och fortsätt gå din egen väg! 🙂
Carl Wendt Postat 6 mars 2011 Trådstartare Postat 6 mars 2011 (redigerat) Hej Implasticyde! fan vad kul med lite beröm, tack så jättemycket =) Det är alltid kul när någon uppskattar det man gjort. Ja, den är nog lite FÖR kleerup-lik. Tror att AIR var min största inspirationskälla, men jag härmade nog kleerup lite soundmässigt. Kanske man kan råda bot på med rätt melodi/sång? Redigerat 6 mars 2011 av Carl Wendt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.