Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I juni kommer The Knifes Karin Dreijer Andersson och Olof Dreijer att hålla i en workshop i två dagar på Popkollos läger i Hultsfred. Lägret heter Popkollo Elektro och är för tjejer mellan 12 till 18 år. Popkollo startades 2003 och är idag en förening med 1600 medlemmar. 2010 arrangerades Popkollo på sex orter runtom i landet och hade 260 deltagare.

Karin och Olof är jätteglada över att få vara med: Vi tycker det är roligt att få vara med på Popkollo och dela med oss av våra kunskaper och hoppas på fler tjejer bakom mixerborden, i dj-båsen, vid synthrattarna och framför datorn komponerandes!.

Anmälan görs på www.popkollo.se

http://theknife.net/the-knife-har-en-workshop-pa-popkollo-elektro-i-juni

Annons
Postat

Popkollo är väl en sån där könsdiskriminerande tillställning där killar är portade enbart i egenskap av sitt kön?

Jo, jag vet att The Knife stödjer Feministisk Initiativ, men måste säga att jag har rätt svårt får sexism även i den typen av yttringar ...

Postat

Popkollo är väl en sån där könsdiskriminerande tillställning där killar är portade enbart i egenskap av sitt kön?

Äh, du överreagerar. Yes det stämmer att det är separatistiskt och det du nämner är bara ett hjälpmedel för att peppa tonårstjejjer att växa och ta plats. Tro mig, det går enklare när det inte är några tonårsgrabbar med. Eller är din spontana upplevelse av fjortonåriga killar att de peppar och uppmuntrar sina kvinnliga jämnåriga? Nä, trodde inte det. 😄 Min upplevelse är att det motsatta händer, och ibland förbi fjortonårsstecket..

/ offtopic.

• Gilla 2
Postat

Jo, jag vet att The Knife stödjer Feministisk Initiativ, men måste säga att jag har rätt svårt får sexism även i den typen av yttringar ...

Ett filmtips! Tusen gånger starkare

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.