Jump to content
Annons

Lap top ljuddkort ???

Benny Bong (oregistrerad)

Recommended Posts

Benny Bong (oregistrerad)
Postat (redigerat)

😎

YOO Benny again,,,, nu till lite funderingar om att skaffa ljudkort till laptopen ???

😉

Har en AMD Athlon 943 mhz...men bara 256 mb ram..

kör XP både i studion (den stora) o lappen.....

Kör Sonar 2 xl i studion men tycker det buggar för mycket och nästen alltid problem med DROPOUT eller att den helt sonika hänger sig.......Kom dock ihåg att det är en studio data med 100 giga disk och så har folk utan nån koll alls på data kunskap.,.,. :

Såefter att jobbat en hel natt med att bara rensa gamla wavefiler från låtar som redan var brända på cd.,.,.,.,närmare 56gig.... 😆

då förstod man varför det buggat så konstigt 😄 senaste tiden..

jag har defraga och defragadefragadefragat

Nu skapar han nya användarkonton varje gång den startas och han säger dessutom att hårdisken e på 1G?????????

😎 What to do.,.,,,.,(buy a mac with Linux).,.,no option for us my girls is computerprogrammer in XP and even she have no clue !!!!!

SÅ nu köper jag ett kort hem oxå

Så vi behöver inte fler en fyra in RODEMIC GUITARPORT genom G MAJOR T.C Electronics + en Nord Lead 3,,vill gärna jobba mer hemma med tjejen på skruvade ljud både på nordleaden o g majen...och gärna med class A preamps men helst rätt in i ljud kortet..För RODE NTK har ju egen pre ( GULDKLASS )amp

och G majorn kör jag sen genom Guitar porten ut i en Roland Jazz chorus splitar kanalen så jag använder två stereo utgångar Digital kvalitet förståss TC har juinbyggt a/d/a och A/D...svårt och nöja sig med något annat nu 😎

Vi behöver kanske inte spela mer en 2 kanaler samtidigt.,., men vi är inne på att byta sonar mot cubase sx nu i samma veva men är dom kompatibla då ?????? Sonar och cubase alltså.....

Det här forumet har hjälpt mig med mycket så jag vet att jag får bra svar men det e bråttom studiodatan kraschade så nu köper jag kort direkt

😛 Benny

Redigerat av Benny Bong
Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag vet inte om du har fått svar redan, men jag tror att frågan var:

1. Tips på bra ljud kort som klarar av fyra kanaler in till en bärbar dator.

Mot fråga, vad har du för dator? Jag har i och för sig inga tips själv, men kanske någon annan 😉

Ur orginalmeddelandet: Så vi behöver inte fler en fyra in RODEMIC GUITARPORT genom G MAJOR T.C Electronics + en Nord Lead 3,,vill gärna jobba mer hemma med tjejen på skruvade ljud både på nordleaden o g majen...och gärna med class A preamps men helst rätt in i ljud kortet..För RODE NTK har ju egen pre ( GULDKLASS )amp

och G majorn kör jag sen genom Guitar porten ut i en Roland Jazz chorus splitar kanalen så jag använder två stereo utgångar Digital kvalitet förståss TC har juinbyggt a/d/a och A/D...svårt och nöja sig med något annat nu

2. Är Sonar kompatibelt med Cubase SX?

Vet ej, men har tror inte det. Installera båda programmen, så har du kvar möjligheten att öppna upp dom gamla projekten, och kan spela in nya projekt i Cubase...

För övrigt så får jag nog hålla med föregående om att texten är ganska rörig och tar en stund att få rätsida på 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.