Benny Bong (oregistrerad) Postat 28 februari 2004 Postat 28 februari 2004 (redigerat) đ YOO Benny again,,,, nu till lite funderingar om att skaffa ljudkort till laptopen ??? đ Har en AMD Athlon 943 mhz...men bara 256 mb ram.. kör XP bĂ„de i studion (den stora) o lappen.....  Kör Sonar 2 xl i studion men tycker det buggar för mycket och nĂ€sten alltid problem med DROPOUT eller att den helt sonika hĂ€nger sig.......Kom dock ihĂ„g att det Ă€r en studio data med 100 giga disk och sĂ„ har folk utan nĂ„n koll alls pĂ„ data kunskap.,.,. : SĂ„efter att jobbat en hel natt med att bara rensa gamla wavefiler frĂ„n lĂ„tar som redan var brĂ€nda pĂ„ cd.,.,.,.,nĂ€rmare 56gig.... đ dĂ„ förstod man varför det buggat sĂ„ konstigt đ senaste tiden..  jag har defraga och defragadefragadefragat Nu skapar han nya anvĂ€ndarkonton varje gĂ„ng den startas och han sĂ€ger dessutom att hĂ„rdisken e pĂ„ 1G????????? đ What to do.,.,,,.,(buy a mac with Linux).,.,no option for us my girls is computerprogrammer in XP and even she have no clue !!!!!  SĂ nu köper jag ett kort hem oxĂ„  SĂ„ vi behöver inte fler en fyra in RODEMIC GUITARPORT genom G MAJOR T.C Electronics + en Nord Lead 3,,vill gĂ€rna jobba mer hemma med tjejen pĂ„ skruvade ljud bĂ„de pĂ„ nordleaden o g majen...och gĂ€rna med class A preamps men helst rĂ€tt in i ljud kortet..För RODE NTK har ju egen pre ( GULDKLASS )amp och G majorn kör jag sen genom Guitar porten ut i en Roland Jazz chorus splitar kanalen sĂ„ jag anvĂ€nder tvĂ„ stereo utgĂ„ngar Digital kvalitet förstĂ„ss TC har juinbyggt a/d/a och A/D...svĂ„rt och nöja sig med nĂ„got annat nu đ  Vi behöver kanske inte spela mer en 2 kanaler samtidigt.,., men vi Ă€r inne pĂ„ att byta sonar mot cubase sx nu i samma veva men Ă€r dom kompatibla dĂ„ ?????? Sonar och cubase alltsĂ„.....  Det hĂ€r forumet har hjĂ€lpt mig med mycket sĂ„ jag vet att jag fĂ„r bra svar men det e brĂ„ttom studiodatan kraschade sĂ„ nu köper jag kort direkt đ Benny Redigerat 28 februari 2004 av Benny Bong
Carl_B Postat 28 februari 2004 Postat 28 februari 2004 va va frÄgan egentligen? pst. https://www.studio.se/index.php?showtopic=774
Jonte Postat 9 mars 2004 Postat 9 mars 2004 Jag vet inte om du har fĂ„tt svar redan, men jag tror att frĂ„gan var: 1. Tips pĂ„ bra ljud kort som klarar av fyra kanaler in till en bĂ€rbar dator. Mot frĂ„ga, vad har du för dator? Jag har i och för sig inga tips sjĂ€lv, men kanske nĂ„gon annan đ Ur orginalmeddelandet: SĂ„ vi behöver inte fler en fyra in RODEMIC GUITARPORT genom G MAJOR T.C Electronics + en Nord Lead 3,,vill gĂ€rna jobba mer hemma med tjejen pĂ„ skruvade ljud bĂ„de pĂ„ nordleaden o g majen...och gĂ€rna med class A preamps men helst rĂ€tt in i ljud kortet..För RODE NTK har ju egen pre ( GULDKLASS )amp och G majorn kör jag sen genom Guitar porten ut i en Roland Jazz chorus splitar kanalen sĂ„ jag anvĂ€nder tvĂ„ stereo utgĂ„ngar Digital kvalitet förstĂ„ss TC har juinbyggt a/d/a och A/D...svĂ„rt och nöja sig med nĂ„got annat nu 2. Ăr Sonar kompatibelt med Cubase SX? Vet ej, men har tror inte det. Installera bĂ„da programmen, sĂ„ har du kvar möjligheten att öppna upp dom gamla projekten, och kan spela in nya projekt i Cubase... För övrigt sĂ„ fĂ„r jag nog hĂ„lla med föregĂ„ende om att texten Ă€r ganska rörig och tar en stund att fĂ„ rĂ€tsida pĂ„ đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.