Jump to content
Annons

Lap top ljuddkort ???

Benny Bong (oregistrerad)

Recommended Posts

Benny Bong (oregistrerad)
Postat (redigerat)

😎

YOO Benny again,,,, nu till lite funderingar om att skaffa ljudkort till laptopen ???

😉

Har en AMD Athlon 943 mhz...men bara 256 mb ram..

kör XP bÄde i studion (den stora) o lappen.....

Kör Sonar 2 xl i studion men tycker det buggar för mycket och nÀsten alltid problem med DROPOUT eller att den helt sonika hÀnger sig.......Kom dock ihÄg att det Àr en studio data med 100 giga disk och sÄ har folk utan nÄn koll alls pÄ data kunskap.,.,. :

SĂ„efter att jobbat en hel natt med att bara rensa gamla wavefiler frĂ„n lĂ„tar som redan var brĂ€nda pĂ„ cd.,.,.,.,nĂ€rmare 56gig.... 😆

dĂ„ förstod man varför det buggat sĂ„ konstigt 😄 senaste tiden..

jag har defraga och defragadefragadefragat

Nu skapar han nya anvÀndarkonton varje gÄng den startas och han sÀger dessutom att hÄrdisken e pÄ 1G?????????

😎 What to do.,.,,,.,(buy a mac with Linux).,.,no option for us my girls is computerprogrammer in XP and even she have no clue !!!!!

SÅ nu köper jag ett kort hem oxĂ„

SÄ vi behöver inte fler en fyra in RODEMIC GUITARPORT genom G MAJOR T.C Electronics + en Nord Lead 3,,vill gÀrna jobba mer hemma med tjejen pÄ skruvade ljud bÄde pÄ nordleaden o g majen...och gÀrna med class A preamps men helst rÀtt in i ljud kortet..För RODE NTK har ju egen pre ( GULDKLASS )amp

och G majorn kör jag sen genom Guitar porten ut i en Roland Jazz chorus splitar kanalen sĂ„ jag anvĂ€nder tvĂ„ stereo utgĂ„ngar Digital kvalitet förstĂ„ss TC har juinbyggt a/d/a och A/D...svĂ„rt och nöja sig med nĂ„got annat nu 😎

Vi behöver kanske inte spela mer en 2 kanaler samtidigt.,., men vi Àr inne pÄ att byta sonar mot cubase sx nu i samma veva men Àr dom kompatibla dÄ ?????? Sonar och cubase alltsÄ.....

Det hÀr forumet har hjÀlpt mig med mycket sÄ jag vet att jag fÄr bra svar men det e brÄttom studiodatan kraschade sÄ nu köper jag kort direkt

😛 Benny

Redigerat av Benny Bong
Annons
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag vet inte om du har fÄtt svar redan, men jag tror att frÄgan var:

1. Tips pÄ bra ljud kort som klarar av fyra kanaler in till en bÀrbar dator.

Mot frĂ„ga, vad har du för dator? Jag har i och för sig inga tips sjĂ€lv, men kanske nĂ„gon annan 😉

Ur orginalmeddelandet: SÄ vi behöver inte fler en fyra in RODEMIC GUITARPORT genom G MAJOR T.C Electronics + en Nord Lead 3,,vill gÀrna jobba mer hemma med tjejen pÄ skruvade ljud bÄde pÄ nordleaden o g majen...och gÀrna med class A preamps men helst rÀtt in i ljud kortet..För RODE NTK har ju egen pre ( GULDKLASS )amp

och G majorn kör jag sen genom Guitar porten ut i en Roland Jazz chorus splitar kanalen sÄ jag anvÀnder tvÄ stereo utgÄngar Digital kvalitet förstÄss TC har juinbyggt a/d/a och A/D...svÄrt och nöja sig med nÄgot annat nu

2. Är Sonar kompatibelt med Cubase SX?

Vet ej, men har tror inte det. Installera bÄda programmen, sÄ har du kvar möjligheten att öppna upp dom gamla projekten, och kan spela in nya projekt i Cubase...

För övrigt sĂ„ fĂ„r jag nog hĂ„lla med föregĂ„ende om att texten Ă€r ganska rörig och tar en stund att fĂ„ rĂ€tsida pĂ„ 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.