Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha, vad sÀger pöbeln? Jag har inte lyssnat sÄ mycket Àn, men gillar starkt. SÄngen Àr lagd mer i bakgrunden Àn tidigare. Hela skivan gÄr i en mörkare ton och Àr en stark kontrast till peppiga Youth Novels.

Annons
Postat

Du sammanfattar ungefÀr mina intryck. Och jag gillar det. Hade inte funkat att stÄ kvar eller utveckla lolitagrejen ytterligare. VÀl jobbat, Lykke och Björn.

Postat

Jag delar i mÄngt och mycke Björns syn pÄ ljudteknik och produktion. Jag skulle vilja pÄstÄ att jag högaktar honom. DÀremot Lykke Li, jag har försökt att gilla hennes musik. Men hon Àr en sÄ fruktansvÀrt osympatisk mÀnniska sÄ jag kan bara inte. SÄg en doumentÀr om henne nÄgon gÄng, hennes karaktÀr pÄminde starkt om valfri bortskÀmd blond ung blogg-kÀndis. I senaste numret av Sonic medverkar hon i en lÄng intervju dÀr hon nÀsta uteslutande gnÀller pÄ hur jobbigt hennes liv Àr och mÄlar verkligen upp sig sjÀlv som den oförstÄdda konstnÀren, ett musikalisk geni som mÄste lida martyrdöden för att hon stÄr ensam i vÀrlden. LÀgg av!!! dessutom sÄ vÀser hon nÀr hon sjunger.

Postat
  On 2011-03-02 at 22:08 sa Carle:

Jag delar i mÄngt och mycke Björns syn pÄ ljudteknik och produktion. Jag skulle vilja pÄstÄ att jag högaktar honom. DÀremot Lykke Li, jag har försökt att gilla hennes musik. Men hon Àr en sÄ fruktansvÀrt osympatisk mÀnniska sÄ jag kan bara inte.

Jaja. Och du kÀnner Björn och vet att han Àr en genomsympatisk mÀnniska som tyvÀrr tvingats att samarbeta med denna rakt ingenom osympatiska mÀnniska?

Postat

Nej, men jag har lÀst ett par intervjuer med honom och kan verkligen spegla mig i hans syn pÄ saker. Men nu nÀr du sÀger det, nÄgot mÄste han ju se i henne.

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Det man har hört frÄn plattan lÄter rÀtt bra, men efter p3 guld galan har jag rÀtt svÄrt att ta henne pÄ allvar.

Postat
  On 2011-03-02 at 22:08 sa Carle:

Jag delar i mÄngt och mycke Björns syn pÄ ljudteknik och produktion. Jag skulle vilja pÄstÄ att jag högaktar honom. DÀremot Lykke Li, jag har försökt att gilla hennes musik. Men hon Àr en sÄ fruktansvÀrt osympatisk mÀnniska sÄ jag kan bara inte. SÄg en doumentÀr om henne nÄgon gÄng, hennes karaktÀr pÄminde starkt om valfri bortskÀmd blond ung blogg-kÀndis. I senaste numret av Sonic medverkar hon i en lÄng intervju dÀr hon nÀsta uteslutande gnÀller pÄ hur jobbigt hennes liv Àr och mÄlar verkligen upp sig sjÀlv som den oförstÄdda konstnÀren, ett musikalisk geni som mÄste lida martyrdöden för att hon stÄr ensam i vÀrlden. LÀgg av!!! dessutom sÄ vÀser hon nÀr hon sjunger.

UngefÀr sÄ kÀnde jag efter att ha lÀst en intervju med henne i DN ocksÄ... men herregud skÀrp dig, flicka lilla. Duger det inte sÄ gÄ o stÀll dig pÄ en fabrik istÀllet. Men jag mÄste erkÀnna att jag har aldrig hört henne sÄ jag kan egentligen inte sÀga nÄgot om hennes musik men jag har svÄrt att tro att det inte bara Àr ytterligare en hype.

Vad hittade hon pÄ, pÄ P3-galan dÄ?

Postat

Äh, vad fan, det kallas image. Minns ni inte nĂ€r ni var unga och sĂ„g upp till de hĂ€ftiga rockstjĂ€rnorna?

Postat
  On 2011-03-02 at 22:18 sa joachime:

Jaja. Och du kÀnner Björn och vet att han Àr en genomsympatisk mÀnniska som tyvÀrr tvingats att samarbeta med denna rakt ingenom osympatiska mÀnniska?

Tror inte din poĂ€ng kommer nĂ„ fram till Carle.. 🙂 Han Ă€r Ă„ttiotalist & sĂ€ger vad han tycker och ser inget fel i det. PĂ„ gott och ont..

Tycker Lykke li's skiva var jÀkla bra men ibland kÀndes den lite stressat tvungen och överproducerad - som andra spÄret I follow rivers dÀr det var proppat med fills i varje lucka i ljudbilden. NÄn som hÄller med?

Postat

Jag gillade visserligen de dÀr precusiva fillsen i I Follow Rivers. Lykke Li, eller björn kanske, har lite afrikanskt i sina rythmer. Det gillar jag i alla fall.

Postat
  On 2011-03-03 at 08:02 sa laxlaxlax:

Tycker Lykke li's skiva var jÀkla bra men ibland kÀndes den lite stressat tvungen och överproducerad - som andra spÄret I follow rivers dÀr det var proppat med fills i varje lucka i ljudbilden. NÄn som hÄller med?

BĂ„de och. Jag gillade fillsen, men efter ett par minuter blir det kanske lite vĂ€l mycket. Men det Ă€r ju petitesser 🙂

Postat
  On 2011-03-03 at 09:11 sa Carle:

Kolla pÄ det hÀr sÄ förstÄr ni vad jag menar.

Äh, vad gnĂ€llig du Ă€r. So she's a little star-struck. Som sagt, vi kan ju plocka fram nĂ„gra intervjuer med Oasis eller nĂ„t annat stort band. Upplevs de som sympatiska?

Postat (redigerat)

Vem har sagt att det Àr lÀtt att stÄ i rampljuset nÀr man dessutom har vÀldigt höga krav pÄ sig sjÀlv? Sen kan man sÄklart tycka vad man vill om Lykke Li...

SjÀlv föredrar jag dock ödmjuka personer, i de flesta sammanhang.

/Jon

Redigerat av Yllet
Postat
  On 2011-03-03 at 10:01 sa Carle:

Jag Àr inget jÀttefan av Oasis heller.

Är du bara fan av sympatiska personer?

Postat

Nej, jag gillar praktarslen som Charlie Sheen, David Larry, Kristian Anttila osv ocksÄ.

Postat
  On 2011-03-03 at 06:24 sa Hellpig:

UngefÀr sÄ kÀnde jag efter att ha lÀst en intervju med henne i DN ocksÄ... men herregud skÀrp dig, flicka lilla. Duger det inte sÄ gÄ o stÀll dig pÄ en fabrik istÀllet. Men jag mÄste erkÀnna att jag har aldrig hört henne sÄ jag kan egentligen inte sÀga nÄgot om hennes musik men jag har svÄrt att tro att det inte bara Àr ytterligare en hype.

Vad hittade hon pÄ, pÄ P3-galan dÄ?

Hon lyckades sjunga falskare Àn HÄkan Hellström som ocksÄ var med pÄ galan....

Det Àr det inte mÄnga som lyckas med.

Postat

Jag gillar henne skarpt efter att ha sett den dÀr bilintervjuvn. Har dock aldrig hört henne. Allvarligt mer korkad och patetisk har jag inte hört pÄ lÀnge... Kanske Àr det som behövs för Rock-Sverige

Postat
  On 2011-03-03 at 10:05 sa pikzel:

Är du bara fan av sympatiska personer?

Det Àr alltid negativt att vara osympatisk, utan undantag.

Postat
  On 2011-03-03 at 21:33 sa tamb:

Jag gillar henne skarpt efter att ha sett den dÀr bilintervjuvn. Har dock aldrig hört henne. Allvarligt mer korkad och patetisk har jag inte hört pÄ lÀnge... Kanske Àr det som behövs för Rock-Sverige

Ja, fy fan. Hela vÀrlden Àr full av fÀrglösa mÀnniskor.

Postat

I bilen, Àr hon pÄ vÀg till Big Brotherhuset???

"-Men ja, assÄ, hallÄ, PRECIIIS, Men grejen Àr, assÄ , Ja BA, öh knark" osv...

Gulliga röster har dom flesta tjejerna, men sjunga kan hon dÄ inte. Hörde henne pÄ P3-hittepÄ, vidrigt!

Aja, JAG gillade det inte. Och jag tror att hon kommer att fÄ promota resten av hennes liv för att hÄlla sig flytande.. fast det gör hon nog ÀndÄ med andra medel...

Well... Zappar vidare, vilse i pannkakan ska visst slÀppas pÄ BluRay... kanske kan va nÄt...

Postat

Mm, men nu frÄgade jag vad ni gillade skivan. Jag skiter fullstÀndigt i vad ni tyckte om henne i en intervju eller pÄ P3-galan. Det kan ni starta en egen trÄd om. SÄ det sÄ.

Postat
  On 2011-03-06 at 00:44 sa pikzel:

Mm, men nu frÄgade jag vad ni gillade skivan. Jag skiter fullstÀndigt i vad ni tyckte om henne i en intervju eller pÄ P3-galan. Det kan ni starta en egen trÄd om. SÄ det sÄ.

Nu har jag lyssnat 2-3 min per lÄt. Orkade tre lÄtar.

Det jag reagerar pÄ först Àr hennes extremt svajjande sÄng, trÀffar mer fel Àn rÀtt, och abba-engelska. Vidrigt dÄligt reverb, liknar dansband. Prova Enya eller Seal. Och ljudbilden Àr Äterkommande med liknande knarkskit sÄ som Hashish i Hair...

EDIT:

Och jag tog mig tid till fler lÄtar.

Nummer fem Ă€r farligt likt "Walk like a egyptian" DÄR sjönk hon som Titanic.... FĂ„nigt dĂ„ligt att tom med hĂ€rmar tjejskriket... Tsssss 😏

6, Rich Kid Blues. Samma hĂ€r, likt nĂ„got, men orkar inte besserwissa. Men sjunger med en binda i munnen. FÖ likt samma ljudbild sen tidigare, dock nu med mindre reverb

7, Sadness Is A Blessing. LÄter 60talsbeat. Men fortfarande samma grej. Sjunger genonm en tandstÀllning. LÄter som nÄn stÀllt en bergsprÀngare lÀngs ner i trappuppgÄngen pÄ ett 8 vÄnigt höghus.

8, i Know places. HÀr Àr jag förvÄnad, faktiskt tagen. Naket, snyggt. trots reverbdrÀnket. Men det Àr kanske hÀr det funkar? Kanske hela plattan skulle ha spelats in pÄ det hÀr sÀttet? Gillar oxÄ gitarrknastret, blir Àkta! Snygg vÀndning(fade) i slutet:)

9. HÀr faller det tillbaka till överdosen... Vill man se en sÄn hÀr artist i festivalsverige? Ja förmodligen eftersom hon aldrig Àr ledig.

10. Silent My Song.. URK orkar jag mera..? Nej inte mer... det lÄter ... [TABORT]

Nu har jag inte alls vart objektiv överhuvudtaget. Men det Àr heller inte min roll, vill du ha det?.. isf FrÄga blaskorna...

Det hĂ€r Ă€r det sĂ€msta skit jag nĂ„nsin hört. Och ni andra kvasitomtar kan roa er med era JĂ€regĂ„rdar bĂ€st ni vill. 😄

Nu tassar jag ut frÄn denna trÄd, som jag Ängrar att jag rapade i. Ni andra genin, hylla vidare... :rolleyes:

Postat
  On 2011-03-06 at 01:35 sa KillwithSkill:

Nu har jag lyssnat 2-3 min per lÄt. Orkade tre lÄtar.

Det jag reagerar pÄ först Àr hennes extremt svajjande sÄng, trÀffar mer fel Àn rÀtt, och abba-engelska. Vidrigt dÄligt reverb, liknar dansband. Prova Enya eller Seal. Och ljudbilden Àr Äterkommande med liknande knarkskit sÄ som Hashish i Hair...

EDIT:

Och jag tog mig tid till fler lÄtar.

Nummer fem Ă€r farligt likt "Walk like a egyptian" DÄR sjönk hon som Titanic.... FĂ„nigt dĂ„ligt att tom med hĂ€rmar tjejskriket... Tsssss 😏

6, Rich Kid Blues. Samma hĂ€r, likt nĂ„got, men orkar inte besserwissa. Men sjunger med en binda i munnen. FÖ likt samma ljudbild sen tidigare, dock nu med mindre reverb

7, Sadness Is A Blessing. LÄter 60talsbeat. Men fortfarande samma grej. Sjunger genonm en tandstÀllning. LÄter som nÄn stÀllt en bergsprÀngare lÀngs ner i trappuppgÄngen pÄ ett 8 vÄnigt höghus.

8, i Know places. HÀr Àr jag förvÄnad, faktiskt tagen. Naket, snyggt. trots reverbdrÀnket. Men det Àr kanske hÀr det funkar? Kanske hela plattan skulle ha spelats in pÄ det hÀr sÀttet? Gillar oxÄ gitarrknastret, blir Àkta! Snygg vÀndning(fade) i slutet:)

9. HÀr faller det tillbaka till överdosen... Vill man se en sÄn hÀr artist i festivalsverige? Ja förmodligen eftersom hon aldrig Àr ledig.

10. Silent My Song.. URK orkar jag mera..? Nej inte mer... det lÄter ... [TABORT]

Nu har jag inte alls vart objektiv överhuvudtaget. Men det Àr heller inte min roll, vill du ha det?.. isf FrÄga blaskorna...

Det hĂ€r Ă€r det sĂ€msta skit jag nĂ„nsin hört. Och ni andra kvasitomtar kan roa er med era JĂ€regĂ„rdar bĂ€st ni vill. 😄

Nu tassar jag ut frÄn denna trÄd, som jag Ängrar att jag rapade i. Ni andra genin, hylla vidare... :rolleyes:

Kan bara hÄlla med...., orkar inte skriva lika mycket text men min Äsikt instÀmmer rÀtt bra med föregÄende....

SÄg dessutom hennes framförande i stv hÀromdan Klubbland.

Ja nÄgon vidare sÄngerska Àr hon ju inte, men det har hon ju gemensamt med dom flesta P3-artisterna som kommit fram dom senaste Ären.

Postat

Lyssnat igenom skivan en gÄng nÀr jag stod och lagade mat. Jag minns att jag tyckte att produktionen var vÀldigt bra (till skillnad frÄn KillwithSkill) och musikaliskt sÄ var det ok. Det fanns ingen lÄt som fick mig att tÀnka "shit vilken bra lÄt" utan allt kÀndes ganska slÀtstruket. Tycker dock att Björn gjort ett lysande jobb pÄ produktionen för den var riktigt snygg. MÄste kanske lyssna igen för att den ska öppna sig men detta var mitt första intryck.

Jag har svÄrt att bestÀmma mig för vad jag tycker om Lykke Li. Vissa grejer hon gör Àr bra och coola men vissa suger jÀvligt hÄrt.

Postat
  On 2011-03-06 at 09:39 sa Rabieshund:

Lyssnat igenom skivan en gÄng nÀr jag stod och lagade mat. Jag minns att jag tyckte att produktionen var vÀldigt bra (till skillnad frÄn KillwithSkill) och musikaliskt sÄ var det ok. Det fanns ingen lÄt som fick mig att tÀnka "shit vilken bra lÄt" utan allt kÀndes ganska slÀtstruket. Tycker dock att Björn gjort ett lysande jobb pÄ produktionen för den var riktigt snygg. MÄste kanske lyssna igen för att den ska öppna sig men detta var mitt första intryck.

Jag har svÄrt att bestÀmma mig för vad jag tycker om Lykke Li. Vissa grejer hon gör Àr bra och coola men vissa suger jÀvligt hÄrt.

SÄg henne pÄ TV. LÄter som om hon har lyssnat mycket pÄ Siouxie and the Banshes som var ganska populÀra för ett trettiotal Är sen.

Postat

Egen minnesanteckning för köp.

SpÄr 3. Love Out of Lust. Ja tack

SpÄr 8. I Know Places. Bra lÄt som hade lyft ytterligare ett snÀpp med en refrÀng med soundet som efter 4.03.

SpÄr 11. 30 sek preview frÄn iTunes var allt man fick men det rÀcker.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.