pikzel Postat 2 mars 2011 Postat 2 mars 2011 Jaha, vad säger pöbeln? Jag har inte lyssnat så mycket än, men gillar starkt. Sången är lagd mer i bakgrunden än tidigare. Hela skivan går i en mörkare ton och är en stark kontrast till peppiga Youth Novels.
joachime Postat 2 mars 2011 Postat 2 mars 2011 Du sammanfattar ungefär mina intryck. Och jag gillar det. Hade inte funkat att stå kvar eller utveckla lolitagrejen ytterligare. Väl jobbat, Lykke och Björn.
Carle Postat 2 mars 2011 Postat 2 mars 2011 Jag delar i mångt och mycke Björns syn på ljudteknik och produktion. Jag skulle vilja påstå att jag högaktar honom. Däremot Lykke Li, jag har försökt att gilla hennes musik. Men hon är en så fruktansvärt osympatisk människa så jag kan bara inte. Såg en doumentär om henne någon gång, hennes karaktär påminde starkt om valfri bortskämd blond ung blogg-kändis. I senaste numret av Sonic medverkar hon i en lång intervju där hon nästa uteslutande gnäller på hur jobbigt hennes liv är och målar verkligen upp sig själv som den oförstådda konstnären, ett musikalisk geni som måste lida martyrdöden för att hon står ensam i världen. Lägg av!!! dessutom så väser hon när hon sjunger.
joachime Postat 2 mars 2011 Postat 2 mars 2011 Jag delar i mångt och mycke Björns syn på ljudteknik och produktion. Jag skulle vilja påstå att jag högaktar honom. Däremot Lykke Li, jag har försökt att gilla hennes musik. Men hon är en så fruktansvärt osympatisk människa så jag kan bara inte. Jaja. Och du känner Björn och vet att han är en genomsympatisk människa som tyvärr tvingats att samarbeta med denna rakt ingenom osympatiska människa?
Carle Postat 2 mars 2011 Postat 2 mars 2011 Nej, men jag har läst ett par intervjuer med honom och kan verkligen spegla mig i hans syn på saker. Men nu när du säger det, något måste han ju se i henne.
sadomachine (oregistrerad) Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Det man har hört från plattan låter rätt bra, men efter p3 guld galan har jag rätt svårt att ta henne på allvar.
Hellpig Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Jag delar i mångt och mycke Björns syn på ljudteknik och produktion. Jag skulle vilja påstå att jag högaktar honom. Däremot Lykke Li, jag har försökt att gilla hennes musik. Men hon är en så fruktansvärt osympatisk människa så jag kan bara inte. Såg en doumentär om henne någon gång, hennes karaktär påminde starkt om valfri bortskämd blond ung blogg-kändis. I senaste numret av Sonic medverkar hon i en lång intervju där hon nästa uteslutande gnäller på hur jobbigt hennes liv är och målar verkligen upp sig själv som den oförstådda konstnären, ett musikalisk geni som måste lida martyrdöden för att hon står ensam i världen. Lägg av!!! dessutom så väser hon när hon sjunger. Ungefär så kände jag efter att ha läst en intervju med henne i DN också... men herregud skärp dig, flicka lilla. Duger det inte så gå o ställ dig på en fabrik istället. Men jag måste erkänna att jag har aldrig hört henne så jag kan egentligen inte säga något om hennes musik men jag har svårt att tro att det inte bara är ytterligare en hype. Vad hittade hon på, på P3-galan då?
pikzel Postat 3 mars 2011 Trådstartare Postat 3 mars 2011 Äh, vad fan, det kallas image. Minns ni inte när ni var unga och såg upp till de häftiga rockstjärnorna?
laxlaxlax Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Jaja. Och du känner Björn och vet att han är en genomsympatisk människa som tyvärr tvingats att samarbeta med denna rakt ingenom osympatiska människa? Tror inte din poäng kommer nå fram till Carle.. 🙂 Han är åttiotalist & säger vad han tycker och ser inget fel i det. På gott och ont.. Tycker Lykke li's skiva var jäkla bra men ibland kändes den lite stressat tvungen och överproducerad - som andra spåret I follow rivers där det var proppat med fills i varje lucka i ljudbilden. Nån som håller med?
Carle Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Jag gillade visserligen de där precusiva fillsen i I Follow Rivers. Lykke Li, eller björn kanske, har lite afrikanskt i sina rythmer. Det gillar jag i alla fall.
pikzel Postat 3 mars 2011 Trådstartare Postat 3 mars 2011 Tycker Lykke li's skiva var jäkla bra men ibland kändes den lite stressat tvungen och överproducerad - som andra spåret I follow rivers där det var proppat med fills i varje lucka i ljudbilden. Nån som håller med? Både och. Jag gillade fillsen, men efter ett par minuter blir det kanske lite väl mycket. Men det är ju petitesser 🙂
pikzel Postat 3 mars 2011 Trådstartare Postat 3 mars 2011 Kolla på det här så förstår ni vad jag menar. Äh, vad gnällig du är. So she's a little star-struck. Som sagt, vi kan ju plocka fram några intervjuer med Oasis eller nåt annat stort band. Upplevs de som sympatiska?
Jon Rinneby Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 (redigerat) Vem har sagt att det är lätt att stå i rampljuset när man dessutom har väldigt höga krav på sig själv? Sen kan man såklart tycka vad man vill om Lykke Li... Själv föredrar jag dock ödmjuka personer, i de flesta sammanhang. /Jon Redigerat 3 mars 2011 av Yllet
pikzel Postat 3 mars 2011 Trådstartare Postat 3 mars 2011 Jag är inget jättefan av Oasis heller. Är du bara fan av sympatiska personer?
Carle Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Nej, jag gillar praktarslen som Charlie Sheen, David Larry, Kristian Anttila osv också.
sadomachine (oregistrerad) Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Ungefär så kände jag efter att ha läst en intervju med henne i DN också... men herregud skärp dig, flicka lilla. Duger det inte så gå o ställ dig på en fabrik istället. Men jag måste erkänna att jag har aldrig hört henne så jag kan egentligen inte säga något om hennes musik men jag har svårt att tro att det inte bara är ytterligare en hype. Vad hittade hon på, på P3-galan då? Hon lyckades sjunga falskare än Håkan Hellström som också var med på galan.... Det är det inte många som lyckas med.
tamb Postat 3 mars 2011 Postat 3 mars 2011 Jag gillar henne skarpt efter att ha sett den där bilintervjuvn. Har dock aldrig hört henne. Allvarligt mer korkad och patetisk har jag inte hört på länge... Kanske är det som behövs för Rock-Sverige
Dingbats Postat 5 mars 2011 Postat 5 mars 2011 Är du bara fan av sympatiska personer? Det är alltid negativt att vara osympatisk, utan undantag.
pikzel Postat 5 mars 2011 Trådstartare Postat 5 mars 2011 Jag gillar henne skarpt efter att ha sett den där bilintervjuvn. Har dock aldrig hört henne. Allvarligt mer korkad och patetisk har jag inte hört på länge... Kanske är det som behövs för Rock-Sverige Ja, fy fan. Hela världen är full av färglösa människor.
KillwithSkill Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 I bilen, är hon på väg till Big Brotherhuset??? "-Men ja, asså, hallå, PRECIIIS, Men grejen är, asså , Ja BA, öh knark" osv... Gulliga röster har dom flesta tjejerna, men sjunga kan hon då inte. Hörde henne på P3-hittepå, vidrigt! Aja, JAG gillade det inte. Och jag tror att hon kommer att få promota resten av hennes liv för att hålla sig flytande.. fast det gör hon nog ändå med andra medel... Well... Zappar vidare, vilse i pannkakan ska visst släppas på BluRay... kanske kan va nåt...
KillwithSkill Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 snillen spekulerar! 😆 Nej förlåt! Der var Grisnils jag tänkte på. Sorry 😊
pikzel Postat 6 mars 2011 Trådstartare Postat 6 mars 2011 Mm, men nu frågade jag vad ni gillade skivan. Jag skiter fullständigt i vad ni tyckte om henne i en intervju eller på P3-galan. Det kan ni starta en egen tråd om. Så det så.
KillwithSkill Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Mm, men nu frågade jag vad ni gillade skivan. Jag skiter fullständigt i vad ni tyckte om henne i en intervju eller på P3-galan. Det kan ni starta en egen tråd om. Så det så. Nu har jag lyssnat 2-3 min per låt. Orkade tre låtar. Det jag reagerar på först är hennes extremt svajjande sång, träffar mer fel än rätt, och abba-engelska. Vidrigt dåligt reverb, liknar dansband. Prova Enya eller Seal. Och ljudbilden är återkommande med liknande knarkskit så som Hashish i Hair... EDIT: Och jag tog mig tid till fler låtar. Nummer fem är farligt likt "Walk like a egyptian" DÄR sjönk hon som Titanic.... Fånigt dåligt att tom med härmar tjejskriket... Tsssss 😏 6, Rich Kid Blues. Samma här, likt något, men orkar inte besserwissa. Men sjunger med en binda i munnen. FÖ likt samma ljudbild sen tidigare, dock nu med mindre reverb 7, Sadness Is A Blessing. Låter 60talsbeat. Men fortfarande samma grej. Sjunger genonm en tandställning. Låter som nån ställt en bergsprängare längs ner i trappuppgången på ett 8 vånigt höghus. 8, i Know places. Här är jag förvånad, faktiskt tagen. Naket, snyggt. trots reverbdränket. Men det är kanske här det funkar? Kanske hela plattan skulle ha spelats in på det här sättet? Gillar oxå gitarrknastret, blir äkta! Snygg vändning(fade) i slutet:) 9. Här faller det tillbaka till överdosen... Vill man se en sån här artist i festivalsverige? Ja förmodligen eftersom hon aldrig är ledig. 10. Silent My Song.. URK orkar jag mera..? Nej inte mer... det låter ... [TABORT] Nu har jag inte alls vart objektiv överhuvudtaget. Men det är heller inte min roll, vill du ha det?.. isf Fråga blaskorna... Det här är det sämsta skit jag nånsin hört. Och ni andra kvasitomtar kan roa er med era Järegårdar bäst ni vill. 😄 Nu tassar jag ut från denna tråd, som jag ångrar att jag rapade i. Ni andra genin, hylla vidare...
sadomachine (oregistrerad) Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Nu har jag lyssnat 2-3 min per låt. Orkade tre låtar. Det jag reagerar på först är hennes extremt svajjande sång, träffar mer fel än rätt, och abba-engelska. Vidrigt dåligt reverb, liknar dansband. Prova Enya eller Seal. Och ljudbilden är återkommande med liknande knarkskit så som Hashish i Hair... EDIT: Och jag tog mig tid till fler låtar. Nummer fem är farligt likt "Walk like a egyptian" DÄR sjönk hon som Titanic.... Fånigt dåligt att tom med härmar tjejskriket... Tsssss 😏 6, Rich Kid Blues. Samma här, likt något, men orkar inte besserwissa. Men sjunger med en binda i munnen. FÖ likt samma ljudbild sen tidigare, dock nu med mindre reverb 7, Sadness Is A Blessing. Låter 60talsbeat. Men fortfarande samma grej. Sjunger genonm en tandställning. Låter som nån ställt en bergsprängare längs ner i trappuppgången på ett 8 vånigt höghus. 8, i Know places. Här är jag förvånad, faktiskt tagen. Naket, snyggt. trots reverbdränket. Men det är kanske här det funkar? Kanske hela plattan skulle ha spelats in på det här sättet? Gillar oxå gitarrknastret, blir äkta! Snygg vändning(fade) i slutet:) 9. Här faller det tillbaka till överdosen... Vill man se en sån här artist i festivalsverige? Ja förmodligen eftersom hon aldrig är ledig. 10. Silent My Song.. URK orkar jag mera..? Nej inte mer... det låter ... [TABORT] Nu har jag inte alls vart objektiv överhuvudtaget. Men det är heller inte min roll, vill du ha det?.. isf Fråga blaskorna... Det här är det sämsta skit jag nånsin hört. Och ni andra kvasitomtar kan roa er med era Järegårdar bäst ni vill. 😄 Nu tassar jag ut från denna tråd, som jag ångrar att jag rapade i. Ni andra genin, hylla vidare... Kan bara hålla med...., orkar inte skriva lika mycket text men min åsikt instämmer rätt bra med föregående.... Såg dessutom hennes framförande i stv häromdan Klubbland. Ja någon vidare sångerska är hon ju inte, men det har hon ju gemensamt med dom flesta P3-artisterna som kommit fram dom senaste åren.
Rabieshund Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Lyssnat igenom skivan en gång när jag stod och lagade mat. Jag minns att jag tyckte att produktionen var väldigt bra (till skillnad från KillwithSkill) och musikaliskt så var det ok. Det fanns ingen låt som fick mig att tänka "shit vilken bra låt" utan allt kändes ganska slätstruket. Tycker dock att Björn gjort ett lysande jobb på produktionen för den var riktigt snygg. Måste kanske lyssna igen för att den ska öppna sig men detta var mitt första intryck. Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker om Lykke Li. Vissa grejer hon gör är bra och coola men vissa suger jävligt hårt.
SadamJR Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Lyssnat igenom skivan en gång när jag stod och lagade mat. Jag minns att jag tyckte att produktionen var väldigt bra (till skillnad från KillwithSkill) och musikaliskt så var det ok. Det fanns ingen låt som fick mig att tänka "shit vilken bra låt" utan allt kändes ganska slätstruket. Tycker dock att Björn gjort ett lysande jobb på produktionen för den var riktigt snygg. Måste kanske lyssna igen för att den ska öppna sig men detta var mitt första intryck. Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker om Lykke Li. Vissa grejer hon gör är bra och coola men vissa suger jävligt hårt. Såg henne på TV. Låter som om hon har lyssnat mycket på Siouxie and the Banshes som var ganska populära för ett trettiotal år sen.
Implasticyde Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Egen minnesanteckning för köp. Spår 3. Love Out of Lust. Ja tack Spår 8. I Know Places. Bra låt som hade lyft ytterligare ett snäpp med en refräng med soundet som efter 4.03. Spår 11. 30 sek preview från iTunes var allt man fick men det räcker.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.