The Mr Postat 5 februari 2005 Dela Postat 5 februari 2005 (redigerat) Hej hej! Jag har ett digitalpiano, en roland Fp 5. Den låter kanon när man använder dess inbyggda hötalare, eller när man kopplar hörlurarna direkt till den. Men när jag kopplar den till min mixer i studion, en soundcraft compact 4, försämras ljudet markant. Är det någon som vet vad det kan bero på? The Mr... Redigerat 5 februari 2005 av The Mr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicNixon Postat 5 februari 2005 Dela Postat 5 februari 2005 Kan du definiera sämre? Blir det lägre volym, tunnare, brusigare, vassare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BosseL Postat 5 februari 2005 Dela Postat 5 februari 2005 Själv så har jag en Korg EC150 digitalpiano med likande fenomen, fast jag tycker ljudförsämringen kommer redan vid hörlurarna. Jag tror att det i mitt fall beror på att man förlorar själva sustainen och mustigheten i ljudet i.o.m att själva pianokroppen bidrar mycket till ljudkaraktären när man kör med högtalarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 5 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2005 Kan du definiera sämre? Blir det lägre volym, tunnare, brusigare, vassare? Det låter liksom burkigare så att säga... Vet inte hur jag kan precisera det bättre... The Mr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 5 februari 2005 Dela Postat 5 februari 2005 kör du genom samma högtalare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 5 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2005 kör du genom samma högtalare? Nej. Jag kör genom mina studiomonitorer, det glömde jag skriva. Ett par ESI nEar 05... The Mr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 5 februari 2005 Dela Postat 5 februari 2005 Hej hej! Jag har ett digitalpiano, en roland Fp 5. Den låter kanon när man använder dess inbyggda hötalare, eller när man kopplar hörlurarna direkt till den. Men när jag kopplar den till min mixer i studion, en soundcraft compact 4, försämras ljudet markant. Är det någon som vet vad det kan bero på? The Mr... Du har väl kopplat den från line out och inte phones out, eller nåt annat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 5 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 5 februari 2005 Du har väl kopplat den från line out och inte phones out, eller nåt annat? Jodå. Jag har testat både att koppla från Left(mono) och right line out, med en obalanserad (mono) kabel. Sen har jag testat med en stereotele från båda utgångarna samtidigt, och kopplat den till den balanserade ingången på mixern. Men fortfarande låter det burkigt... 😛 The Mr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 6 februari 2005 Dela Postat 6 februari 2005 Du har väl kopplat den från line out och inte phones out, eller nåt annat? Jodå. Jag har testat både att koppla från Left(mono) och right line out, med en obalanserad (mono) kabel. Sen har jag testat med en stereotele från båda utgångarna samtidigt, och kopplat den till den balanserade ingången på mixern. Men fortfarande låter det burkigt... 😛 The Mr... Du har provat att vrida lite på EQ-rattarna på den kanal du kopplat in den på? // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 6 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2005 Du har provat att vrida lite på EQ-rattarna på den kanal du kopplat in den på? // David Jodå, och då får jag till ett något bättre ljud. Men inte alls det där klara ljudet som jag får ur de inbyggda högtalarna... The Mr... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.