Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tänkte akustikisolera min hyresrätt och undrar om man kan få fula märken på tapeten om man låter isolering ligga mot den i 2 år?

Annons
Postat

Det är nog högst troligt att det kommer synas om du senare måste "återställa till ursprungligt skick"......

Postat

Om jag inte var tydlig nog så kommer jag lägga isolering mot tapeten för att bygga corner-traps. Det för att absorbera ljud. Tapeten är vit.

Postat

...med andra ord akustikbehandla - inte ljudisolera... 😉

Du får nog räkna med att det kan bli viss påverkan, eftersom solen inte kommer att bleka/gulna tapeten på samma sätt bakom materialet som det blir där det är obehandlat - men det är ju enkelt åtgärdat genom att rolla över hela skiten med vit färg någon vecka innan du ska flytta i så fall. 🙂

Postat (redigerat)

Det enda som kommer att hända är att där dina "cornertraps" suttit kommer tapeten att vara något vitare.

Om det är bra kvalitet på tapeterna tror jag knappast att det kommer att synas alls.

Allt som är vitt brukar gulna lite grann med åren...

Bedlam.

Edit: Claes var något snabbare.

Redigerat av Bedlam

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.