Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Antar att detta inte är att rekommendera då mixen helst ska ha monokompatibilitet också?

En för tidig stereobild kan ju lura en att inte ändra frekvenser som faktiskt skulle behöva ändras. En mix som låter bra i mono låter ofta för jävla bra i stereo, men inte nödvändigtvis tvärtom. Eller vad sägs?

Annons
Postat

Jag gör så att jag EQ:ar allt utan pan så allt ligger i mitten för att se att saker inte krockar frekvensmässigt sen så panar jag ut dom när jag känner att mixen är klar 🙂

Postat

Jag gör säkert fel här men jag börjar med panoreringen för då känner jag att jag eq:ar mindre. Sedan kollar jag kanske en sista gång med mono för att se om nåt clashar men jag bryr mig inte så mycket om sånt, de flesta jag känner lyssnar i stereo ändå så.

Postat

Jag panorerar nog från början och sedan justerar jag inbördes ljud.

Den där mono-knappen glömmer jag alltid bort, Valle. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.