Johsey (oregistrerad) Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Hej! Jag sitter för tillfället med ett M-audio delta 1010 kort som jag har använt i ett par år. Är nöjd med det rent ljudmässigt men har kommit till insikt att det inte är det mest optimala kortet för mig då den saknar inbyggda preampar. Hade en vision om att jag skulle införskaffa flera externa preamps under tidens gång men det har bara blivit av att jag köpt en. Har kollat in Steinberg MR816x som ett alternativ, och som Cubase användare verkar det vara ett suveränt kort. Jag skulle gärna vilja höra åsikter från folk här på forumet som har erfarenhet av detta ljudkort. Hur bra är de inbyggda preamparna? Skulle det vara värt för mig att byta till detta kort eller ska jag istället lägga mina pengar på att införskaffa fler preampar till mitt delta 1010? Tacksam för alla svar! Mvh Johan
Apep Postat 27 februari 2011 Postat 27 februari 2011 Jag skulle råda till att skaffa preamps. Du är ju redan nöjd med delta 1010, vilket är ett bra kort; pci och allt med sjysta latency siffror.
BurninSven (oregistrerad) Postat 28 februari 2011 Postat 28 februari 2011 Håller med har både 1010 + 44 (+Saffire Pro 10/i/o) båda är skitbra fixa preamps är mitt råd oxå. Tror inte inbyggda preamps i motsvarande prisklass modernt ljudkort motsvarar ett separat ljudkort med en extern vettig preamp.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.