FredrikMikaelsson Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 (redigerat) Obs Edit 2001-05-28 Skivan är nu i butik! OBS EDIT 2011-04-25, Fortsätter på samma tråd som tidigare men byter namn på den. Nu går det även att förbeställa skivan och tjuvlyssna på valda partier av plattan! Finns i Fyraett.se webshop, skivan kommer även att finnas för nedladdning på nätets all hörn och kanter. Webshop Checka även in paketdealen i shopen. Tack för att du beställer :-) Originalmeddelande: http://www.youtube.com/watch?v=fFb20YecuIU Hej, här är en nysläppt musikvideo till Störda Poeter Sällskaps låt En kula i mitt huvud. Jag har producerat och mixat, har använt i stort sett alla UADs pluggar, även den nya Studern. Tycker det blev rätt bra, vad tycker ni? Cool Runnings / Fred Ps: Kolla in vår grymma hemsida på www.stordapoeterssallskap.se Redigerat 28 maj 2011 av FredrikMikaelsson
tommy almighty Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 Snyggt filmat, & en bra låt. Melankoliskt, dramatiskt och ändå stämningsfullt. Ettt bra jobb rakt igenom :-)
mickestrang Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 Låter i mina öron mycket trevligt, trodde inte genren kunde låta så bra svenska. Skön tyngd och atmosfär över låten.
Freddy Postat 4 mars 2011 Postat 4 mars 2011 Inte riktigt min musik detta, inget som fastnar. MEN bra proddat!
FredrikMikaelsson Postat 4 mars 2011 Trådstartare Postat 4 mars 2011 Va kul att ni gillar, har valt ett lite annat arbetssätt än jag brukar göra i produktionen. Därför är det extra kul att ni gillar just det!
FredrikMikaelsson Postat 4 mars 2011 Trådstartare Postat 4 mars 2011 Inte riktigt min musik detta, inget som fastnar. MEN bra proddat! Nej, det är ju kanske ingen dunder P3 hit, men vi valde den som första "singel" från kommande EP på grund av att den har något knäppt som tilltalar i texten + att Ea Winerbröd och Toast Mollans sång i refrängen lyfter hela paketet. Videon förstärker dessutom stämningarna, tycker i alla fall jag 🙂
FredrikMikaelsson Postat 10 mars 2011 Trådstartare Postat 10 mars 2011 Låter i mina öron mycket trevligt, trodde inte genren kunde låta så bra svenska. Skön tyngd och atmosfär över låten. Finns mycket bra svenskt inom denna genre checka tillexempel in Glesbygden vs Annika Norlin http://www.youtube.com/watch?v=fkI5tQHYJ3A&feature=player_embedded
mickestrang Postat 10 mars 2011 Postat 10 mars 2011 Finns mycket bra svenskt inom denna genre checka tillexempel in Glesbygden vs Annika Norlin http://www.youtube.com/watch?v=fkI5tQHYJ3A&feature=player_embedded er låt var bättre:)
FredrikMikaelsson Postat 12 mars 2011 Trådstartare Postat 12 mars 2011 Bockar, nickar o bugar, det är ett riktigt gott betyg!
mucko Postat 25 mars 2011 Postat 25 mars 2011 Vad kan man säga? Jag tyckte båda videorna var fantastiska. Underbart foto och det nordiska vemodet med en glimt i ögat :-) Låtarna var också sådär skönt vemodiga så att man nästan fick en liten tår i ögat. Glesbygdens var kanske lite mer hoppfull i sitt uttryck, medan de störda poeterna var mörker rakt igenom :-) Underbart att nån vågar vara lite negativ ;-) Jag gillar i högsta grad 😄
FredrikMikaelsson Postat 31 mars 2011 Trådstartare Postat 31 mars 2011 Vad kan man säga? Jag tyckte båda videorna var fantastiska. Underbart foto och det nordiska vemodet med en glimt i ögat :-) Låtarna var också sådär skönt vemodiga så att man nästan fick en liten tår i ögat. Glesbygdens var kanske lite mer hoppfull i sitt uttryck, medan de störda poeterna var mörker rakt igenom :-) Underbart att nån vågar vara lite negativ ;-) Jag gillar i högsta grad 😄 Tack! Ja vi har fått många kommenterar till att det är helt svart men många verkar tycka att det går att se humor i det också 🙂
The Key Postat 2 april 2011 Postat 2 april 2011 (redigerat) hehe. Gick på ett aprilskämt om denna låten på ett ett annat forum. Här Redigerat 2 april 2011 av The Key
FredrikMikaelsson Postat 3 april 2011 Trådstartare Postat 3 april 2011 det lät riktigt bra och låten var skön också. Tack, det värmer!
FredrikMikaelsson Postat 3 april 2011 Trådstartare Postat 3 april 2011 hehe. Gick på ett aprilskämt om denna låten på ett ett annat forum. Här Haha, skönt att det går å lura någon i alla fall 🙂. Men det borde vara dags för lite reggae på svensktoppen igen... Men det kanske får bli något muntrare för att de ska nappa 😄
FredrikMikaelsson Postat 25 april 2011 Trådstartare Postat 25 april 2011 Nu går det även att förbeställa skivan och tjuvlyssna på valda partier av plattan! Finns i Fyraett.se webshop, skivan kommer även att finnas för nedladdning på nätets all hörn och kanter. Webshop Checka även in paketdealen i shopen. Tack för att du beställer :-)
FredrikMikaelsson Postat 28 maj 2011 Trådstartare Postat 28 maj 2011 Idag släpps skivan! Lyssna in er här: Ett mixtape bara en mor kan älska
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.