Frekvensspektrumanalysator Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 jag har blivit tvungen att använda protools på sistone och har bannemig börjat gilla det. fast jag jobbar tio gånger snabbare i cubase. än så länge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Spelar inte in, men använder Reason i huvudsak. Rewirar emellanåt med Ableton Live för det är så bökigt att hålla på med samplingar i Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Jag tror nog andelen som hänger här och spelar in på en egen Studer 24 är tämligen marginell. Nästan försumbar... EDIT: SKulle ha varit efter Guitar NIlssons inlägg om Studer 24or.... jaja.... Idag får jag äran att träffa en 24-spårs Studer. Jag ska till en studio som har en sån, ska vara med på en rockig psalm-cd där artister från Söderhamn sjunger såna i roliga versioner, den ska sen säljas till förmån för uteliggarna här. Jag ska göra "Bred dina vida vingar" i en version lite lätt liknande nåt med Neil Young & Crazy Horse. Fast troligen kommer vi att spela in enbart med dator... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Intressant att bara en av de 150 som röstat har Live som huvudsequencer. Det stärker min tes om att programmet är kraftigt överskattat. Bra til... just det... live, men inte så mycket annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Jag är mest förvånad att cubase är större än Pro Tools och Logic i denna undersökning. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Intressant att bara en av de 150 som röstat har Live som huvudsequencer. Det stärker min tes om att programmet är kraftigt överskattat. Bra til... just det... live, men inte så mycket annat. Av ren nyfikenhet: på vilket sätt är ableton sämre än andra DAWs? Använder det själv som sagt mestadels till att rewira för att spela loopar (men också live/DJ-bruk) men har funderat på att eventuellt börja använda det mer än så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DiMoose Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Presonus Studio One Pro, och är toknöjd! Väl investerade slantar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Av ren nyfikenhet: på vilket sätt är ableton sämre än andra DAWs? Deras marknadsföring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Quarryman (oregistrerad) Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Cubase 6, är mycket nöjd, särskilt med "Varioaudio". Skulle kanske annars kört Logic. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Av ren nyfikenhet: på vilket sätt är ableton sämre än andra DAWs? Använder det själv som sagt mestadels till att rewira för att spela loopar (men också live/DJ-bruk) men har funderat på att eventuellt börja använda det mer än så. Du svarar själv på frågan... vad skulle få dig att göra mer än fundera? Sedan några Cubase- och Logicversioner tillbaka har Live inte längre nåt unikt att erbjuda, utom just livetillämpningarna. För mig framstår de två förstnämnda som mer flexibla och med bredare användningsområde än Live. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Du svarar själv på frågan... vad skulle få dig att göra mer än fundera? Sedan några Cubase- och Logicversioner tillbaka har Live inte längre nåt unikt att erbjuda, utom just livetillämpningarna. För mig framstår de två förstnämnda som mer flexibla och med bredare användningsområde än Live. Nja, alltså att det bara är en fundering är väl mer av bekvämlighetsskäl än att Ableton (i jämförelse med till exempel Cubase och Logic) skulle vara dåligt. Skulle mina funderingar realiseras i praktiken skulle det innebära en del merjobb vilket jag inte behöver om jag fortsätter med reason. Så det är väl mest det, att använda ableton mer handlar annars mest om att få ett (virtuellt) miljöombyte vilket ibland tycks stimulera kreativiteten. Och ok, då vet jag lite mer vad du menar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Cubase har ju historiskt sett alltid varit enklast att ladda ner 'gratis', och därför har väl folk i stugorna helt enkelt gjort det till sitt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Cubase har ju historiskt sett alltid varit enklast att ladda ner 'gratis', och därför har väl folk i stugorna helt enkelt gjort det till sitt... Tror mer på det historiska, att programmet är så etablerat. Vissa av oss satt med föregångarna till Cubase på sunkiga Ataridatorer för många år sedan. Det kan vara inbillning men jag tror att de största "gratisalternativen" idag snarare heter FL Studio och Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Vissa av oss satt med föregångarna till Cubase på sunkiga Ataridatorer för många år sedan. Aaah... Steinberg Pro24 😄 Har några demos hemma från när det begav sig. Fast jag var ändå mer ett fan av MusicX/Amiga. Coolare gränssnitt — särskilt då det till skillnad från Steinberg Pro/Atari var i färg! Det ni! Sorry för OT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Cubase6 - naturligtvis! 🙂 Till Mastering och annat fixande och trixande använder jag Wavelab7. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carle Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 Tror mer på det historiska, att programmet är så etablerat. Vissa av oss satt med föregångarna till Cubase på sunkiga Ataridatorer för många år sedan. Det kan vara inbillning men jag tror att de största "gratisalternativen" idag snarare heter FL Studio och Reason. Så tror även jag, men många kör ju tankat cubase också. Jag har en hylla för alla mina reason/record-kartonger i projektstudion. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Svencanz Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 (redigerat) Jag diggar Cubase for att det kanns som en riktig "maskin." Studerade maskinteknik pa gymnasiet och hogskolan innan jag blev data nisse. Jobbade pa fartyg och i andra maskin-tekniska foretag. S Redigerat 3 mars 2011 av Svencanz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Radiobrutta Postat 3 mars 2011 Dela Postat 3 mars 2011 (redigerat) Motu Digital Performer 7.22 Används professionellt dagligen för recording, mixning och mastering. För skivkodning används Steinberg Wavelab. Har även Logic Studio Pro 8 och Samplitude 10 i studion men de används väääldigt sällan. Redigerat 3 mars 2011 av Radiobrutta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 4 mars 2011 Dela Postat 4 mars 2011 Aaah... Steinberg Pro24 😄 Atari 1040STe + MT-32 med tillhörande Adolfson & Falks låtar. 😛 Förlåt, jag blev lite nostalgisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbski Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 Cool Edit Pro numera Adobe Audition Cakewalk Homestudio Pro 3.0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henric Svensson Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 Cakewalk Sonar 8.5 Mvh Henric http://soundcloud.com/henric-svensson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martincarlson (oregistrerad) Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 Reason 6. Ibland ableton. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohnRick Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 SONAR X1 - ibland 8.5. Saknar Cakewalk Pro Audio 9. Möjligen Reason 5. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pxm Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 Cubase Artist coh mer sällan Studio One 2 Artist.. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 Pro Tools 9 för mix/master och Logic Pro 9 för låtskriveri och produktion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 REAPER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
novation (oregistrerad) Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 Cubase 5. Inte bestämt mig om det är dags för update till 6:an.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kardo Postat 13 januari 2012 Dela Postat 13 januari 2012 (redigerat) Atari 1040STe Har faktiskt min kvar på vinden, med en monokrom skärm. 🙂 Redigerat 13 januari 2012 av kardo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
persuader (oregistrerad) Postat 14 januari 2012 Dela Postat 14 januari 2012 Pro Tools 9 till allt. Tog ett tag att komma in i men det är verkligen magnifikt att jobba med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kassettporta Postat 14 januari 2012 Dela Postat 14 januari 2012 Reaper Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.