Björn Olsberg Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 För att få lite bättre koll på vilka inspelningsprogram som faktiskt används mest på Studio forum, finns det ett bättre sätt än att posta en enkät? Du kan endast välja ett program.
sadomachine (oregistrerad) Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Men om det skulle visa sej att 87procent användet T.ex. Cubase så kommer väl fortfarande DVD filmer med tips och utbildningar visa Logic antar jag.
Vallhagen Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Sonar här. Det vore bra med möjlighet att kryssa två eller flera, även om det är forumtekniskt knepigt. Många kör ju t.ex. Reason + ngt annat. tjing
Freddy Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Men om det skulle visa sej att 87procent användet T.ex. Cubase så kommer väl fortfarande DVD filmer med tips och utbildningar visa Logic antar jag. Det beror väl på vem det är som håller i det och vilket program denna använder skulle jag tro. Nog för att Logic även är grafiskt snyggare att titta på... 😉
Erik dP Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 (redigerat) Blev "annat" - Magix Music Maker 11 deluxe som kom på köpet med någon tidningsprenumeration. ...Och MultiTrack DAW som jag precis skaffat, och till skillnad mot Magix betalat för. (Hela 75kr!) Ger mig 8 stereospår (uppgraderbart till 24) på en Ipod i CD kvalité (.wav). Har ni en Ipod eller Iphone så har ni en portastudio i fickan. Största hemligheten i en studio är ändå en bra låt enligt citat i ett specialnummer av Studio. Redigerat 26 februari 2011 av Erik dP
Linus Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Det vore bra med möjlighet att kryssa två eller flera, även om det är forumtekniskt knepigt.Vi får ta det i ett inlägg istället. Undertecknad kör Propellerhead Record 1.5+Reason 5, Apple Logic Pro 9, Ableton Live 8.2 och Steinberg Cubase 6.
nilsL Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Reaper. Otroligt mycket inspelningsprogram för pengarna (266 kr för den rabatterade licensen). Väldigt stabilt program jämfört med Cubase som jag tidigare använde, om än med litet bristfällig pianoroll. 1
sebsongs Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Har just uppgraderat till Pro Tools 9. Är en mycket nöjd Avidkund.
Carle Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Reason + Record and I love it!!! Ser också en del fördelar med Pro Tools. Logic är däremot ett skitprogram. Tycker jag. 1
joachime Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 (redigerat) Vi får ta det i ett inlägg istället. Undertecknad kör Propellerhead Record 1.5+Reason 5, Apple Logic Pro 9, Ableton Live 8.2 och Steinberg Cubase 6. Ok. Jag kör Logic 8 & 9, Cubase 4 och snart 6, Record 1.5 och Reason 5, Wavelab 6 (XP) & 7 (OS X) samt Waveburner 1.6 Reason + Record and I love it!!! Ser också en del fördelar med Pro Tools. Logic är däremot ett skitprogram. Tycker jag. Intressant. Har du lust att utveckla vilka fördelar du ser hos PT kontra Logic? Edit: Fel versionsnummer Redigerat 26 februari 2011 av joachime
drloop (oregistrerad) Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Record/Reason mest. Tracktion 2 för att köra VSTi/VST. Live för en del specialgrejer.
Björn Olsberg Postat 26 februari 2011 Trådstartare Postat 26 februari 2011 Det vore bra med möjlighet att kryssa två eller flera, även om det är forumtekniskt knepigt. Många kör ju t.ex. Reason + ngt annat. Hej, jag stod och vägde för och emot om det var rätt att öppna för möjligheten att välja flera program. Av rädsla för att enkäten skulle saboteras av några enstaka personer, så valde jag att formulera det som vilket inspelningsprogram man använder flitigast, och därmed låsa det till ett val. Smart eller klantigt - vi kör så här denna gång 🙂
D200 Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Jag kör Cubase 5 32bit med Reason som rewire pga att jag gillar ljuden i Kong.
Jetblack Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Kryssade för Reaper, men jag är en minst lika flitig användare av Reason. (Det är bra med program som börjar på "Rea", för det brukar bli billigare i längden... tror jag 😳)
pxm Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 (redigerat) CuBase (CuBase och Logic leder med 25 % vardera nu..) Redigerat 26 februari 2011 av pxm
TimB Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Kan tyvärr inte välja ett program för jag kör alla 3 stora lika mycket, beroende på jobb 🙂 Cubase 5 Logic Express 8 Pro Tools 8 LE Funderar dock att gå över till bandare när ekonomin tillåter för att det är så jävla coolt 🥰
Linus Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Wavelab 5 & 6 Intressant, varför behöll du 5 installerad när du har 6:an?
kardo Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Cubase och Nuendo mest i cubase. Fast nuendo är lite bättre bla med att menyerna på höger musknapp finns där, vilket inte jag hittat på cubase och det retar jag mig på. Och nu när man skriver på forum så kom jag på att man saknar kopiera på höger musknapp vilket man får trycka ctrl +c istället vet dock ej om detta är möjligt att kanske få. Men det är ju bara en skit i rymden sak, och hör egentligen inte hemma här. 1
osiris8 Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Reaper. Otroligt mycket inspelningsprogram för pengarna (266 kr för den rabatterade licensen). Väldigt stabilt program jämfört med Cubase som jag tidigare använde, om än med litet bristfällig pianoroll. +1 Värt ett eget alternativ i pollen.
Guitar Nilsson Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Känner mig lätt mobbad då jag inte använder nåt inspelningsprogram alls, men ändå spelar in.... Digital portastudio borde var ett alternativ.
joachime Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Intressant, varför behöll du 5 installerad när du har 6:an? Jag vet inte. Det blev att jag installerade 6 i OS X och lät femman vara kvar i Windows. Har iofs bara använt femman en gång sedan jag uppgraderade och då ett gammalt projekt jag öppnade upp.
djbolton Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Känner mig lätt mobbad då jag inte använder nåt inspelningsprogram alls, men ändå spelar in.... Digital portastudio borde var ett alternativ. Fast du skulle ju kunna kryssa i "annat", om din moral tillåter. /Johan
Guitar Nilsson Postat 26 februari 2011 Postat 26 februari 2011 Fast du skulle ju kunna kryssa i "annat", om din moral tillåter. /Johan Fast där stod ju namn på dataprogram också... Och tänk på alla som spelar in med 24-kanals Studer och såna krejer. Vad ska de tycka om en sån här enkät?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.