Jump to content
Annons

Cubase inget ljud ut

Recommended Posts

baraldi (oregistrerad)
Postat

Dessutom, om jag går in på "äpplet" i Macen, systeminställningar och ljud så har jag signal från guran hela tiden. Så det verkar som att det inte finns någon koppling mellan internt ljudkort och Cubase i "Built-in" läge på device setup i Cubase. Hänger du med?

Annons
baraldi (oregistrerad)
Postat

Det finns hörlursutgång i interfacet men då hör jag ju inte låten.

Postat

Känns som att du skulle behöva ett annat ljudkort... 😐

Postat

Jag har ett interface från IK Multimedia tror jag det är, Stealth nånting som bara är en kabel med USB i ena änden och gitarringång i den andra och mitt på sitter ett hörlursuttag som man kan sätta lurar i och den funkade lite konstigt. Känns lite som det du har är lite likadant...?

Jag skulle kolla på ett billigare ljudkort som är externt som funkar rakt av...

baraldi (oregistrerad)
Postat

Ok, då har jag snaclat med Cubase support. Det går inte att köra med två drivrutiner samtidigt, förmodligen självklart för de flesta. Han trodde att det var så för de flesta ljudkort. Man ska välja interfacet på device setup, både in och ut (control panel). I VST-connesctions gäller samma sak. Vad som ska hända då är att ljudet lämnar Cubase och går tillbaka ut via USB-ingången och ut genom hörlursutgången i interfacet. I mitt fall funkar inte det heller. Förmodligen något fel med drivrutinen. Vet ej.

Men nu vet jag i alla fall att Cubase är rätt konfigurerat.

Postat

Antog att det var så...man ska helst använda samma drivare in som ut, även om det säkerligen går med lite mekande att inte göra så...

baraldi (oregistrerad)
Postat

Tjofaderittan ledsyn!!!!!!!!!!!!!!!!! Det funkar!!!

USB Audio Codec överallt! In och ut i Cubase. Interna ljudkortet USB Audio Codec in och ut. Hörlursutgång från ljudinterface. När man rockat runt som jag gjort i hela datorn glömmer man lätt att vrida upp lite volymer här och där. Nu är det gjort. Välj det lilla eét på repektive kanal och där (VST-instruments) uppe till till höger välj utgång.

Good GOD vilket strul! Men nu funkar det. Och riktigt bra standard gura-ljud tycker jag! Då blir man inomhus till i Jul då.

Tack för alla tips ni här inne. Super!

Postat

Om du trycker på show inspector ( 3:e ikonen från vänster), tryck på ljudkanalen, står det stereo in och stereo out? Och är den lilla högtalaren på?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.