Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, Har kollat en hel del denna månad och läst reviews på så många sidor jag orkat och nu har jag kommit fram till dessa 5 alternativ.

Adam a3x

Fostex MKII

JBL LSR 2325P

Behringer B2031A Truth

och Yamaha HS80m

Har en ministudio i min 20 kvadrats 1:a och detta är mitt första köp av riktiga monitorer.

Är Adam a5x för mycket för så litet utrymme eller någon av de ovan?

Jag producerar prog house så man vill ha det väldigt klart och jämnt, Tackar i förhand för svar!

Annons
Postat

Lyssnade och jämförde ett par Tannoy REVEAL 601A mot de motsvarande Yamaha monitorerna och m-audio igår, piskade sönder m-audio iaf och hade mer detaljerad diskat än Yamahn iaf! Tror de går på 5000 kr paret bara!

Postat (redigerat)

Hej, Har kollat en hel del denna månad och läst reviews på så många sidor jag orkat och nu har jag kommit fram till dessa 5 alternativ.

Du skulle ha sökt lite i forumet också för då hade du upptäckt att det finns hundratals trådar i detta ämne och det rekommenderas att fortsätta i någon av dessa istället för att starta den 101:a monitortråden ... 😉

EDIT:

http://www.vend.se/ad.php?50594

Inte några favoriter men 3-3500 kr är de nog värda. Eller pruta ned dessa till 7-7500 kr:

http://www.vend.se/ad.php?50793

Redigerat av Gilbert
Postat (redigerat)

Redan gjort det men bestämde mig för en egen. Gör det nästa gång.

7-8 tusen är lite väl mycket men tack. De andra har jag inte hört om, ska kolla lite vad andra sagt.

Redigerat av Wikkaman
Postat

ska kolla lite vad andra sagt.

I denna prisklass så ska du ta "vad andra säger" med en gigantisk nypa salt! Lyssna alltid innan köp! Visst, svårt att bedöma om det är rummet eller högtalarna man lyssnar på men ändå.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.