Jump to content
Annons

Installera på bäst sätt

Recommended Posts

elinjani (oregistrerad)
Postat

Jag har en bärbar HP dual core amd 2,1 med win vista 32 bit, 4gb ram och 150 gb över på hårddisken.

Har också Ableton live 8 och skaffat mig Native Instrumens Komplete 7 med 90gb material. Egentligen är jag i första hand ute efter Kontakt och Absynth, men det var så ”prisvärt”, så jag köpte hela alltet.

Jag har en extern usbhårddisk sedan tidigare med extern stömförsörjning. Tyvärr har jag inte firewireutgång på datorn. Funderade på att köpa en LACIE D2 QUADRA HARD DRIVE 1TB USB2/FW800/400/ESATA. Vet inte om det skulle hjälpa på något sätt?

Har också Steinbergs ljudkort C1(usb) och en usbkeyboard.

Jag har redan en demo av Ableton live 8 installerad och faktiskt också Native Instruments installerat på C: och det funkar inte. Hela datorn blir seg som sirap. Så jag tänkte avinstallera det

Det kanske är så enkelt att jag inte kan köra med Ablteton och Komplete 7, för datorn fixar det inte. Eller skulle jag kunna lösa det på något sätt??

Hoppas på lite tips!

Annons
Postat

Det är nog så att datorn inte mäktar med, och det är alltid bättre att ha instrumentbibliotek på en

extern (helst firewire-hårddisk). Sådana pluggar som Absynth kräver rätt mycket av datorn, när jag

kör den i MacBook (Intel Duo Core 2, 2GHz) funkar det, men man märker hur mycket segare det blir.

Mvh/

elinjani (oregistrerad)
Postat

Ärligt talat vet jag inte om jag har Esata, men det är nog inte så troligt då datorn snart är två år gammal.

elinjani (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nä, jag får kanske inse att Komplete bli för bra. Jag är mest intresserad av blås, orkester och kör funktionerna. Kanske kan jag få in dom?

Kortfattat vad krävs det för processor, hårddisk och ramminne för en stationär för hemmbruk att klara av Komplete och Ableton? Esata eller firewire? Ja, det bör ju vara en utrustning som fixar något år framåt också.

Eller hur långt kommer jag med en Imac Core i3 3.2GHz, 4GB, 1TB?

Redigerat av elinjani

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.