Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Varje gång jag försöker öppna Logic/Ableton så får jag upp ett felmeddelande med " .... avslutades oväntat. Ignorera, Rapport, öppna igen... "

Jag startade upp datorn i Säkert läge, och lyckades komma in i programmen, men inga inställningar kunde göras.

Jag googlade och hittade något om att radera Rewire Filer i bl.a Propellerheads mapp. Gav inte något resultat.

Googlade ännu mer och laddade ner coreaudio drivrutin. Funkar inte.

Jag kan spela upp vanligt ljud, och ljudet i reason funkar (ang, ljudet så tror jag att det är där det krashar).

Jag kör:

Imac och Focusrite Saffire Pro 24 DSP

Nu behöver jag all hjälp, blir galen!

Tack på förhand! MVH memo

Annons
Postat (redigerat)

Spotlighta efter: com.apple.logic.pro.plist

Och släng den filen, töm papperkorgen. Starta Logic, funkar det?

Edit: Tror den ligger under Macintosh HD/användare/bibliotek/preferences

Redigerat av KillwithSkill
Postat
Varje gång jag försöker öppna Logic/Ableton så får jag upp ett felmeddelande med " .... avslutades oväntat. Ignorera, Rapport, öppna igen... "

Om både Logic och Ableton krachar är det troligtvis någon plugin som spökar , så ta bort det du senast installerade och se om det hjälper.

Postat

För mig hände detta när den försökte starta NEXUS. Uppdaterade den så försvann problemet.

Postat

Tja grabbar!

Tack för snabba svar!

Jag lyckades fixa det genom att gå in på Macintosh/bibliotek/application support / propellerhead o ta bort alla rewire filer samt alla plug in filer.

Nu är det ett annat problem!

- Jag får upp en ruta som heter PACE någonting, för att skydda mot piratering, osv. skitjobbig grej. Någon som vet hur man får bort den? Och inte ladda ner den? Då jag har hört att den fortfarande spökar efter att man laddat ner den?

Va/är på väg att formatera datorn igen, men man vill ju inte hålla på sånt lixom. Tiden är knappt så att säga.

TACK på förhand!

MVH memo

Postat

- Jag får upp en ruta som heter PACE någonting, för att skydda mot piratering, osv. skitjobbig grej. Någon som vet hur man får bort den? Och inte ladda ner den? Då jag har hört att den fortfarande spökar efter att man laddat ner den?

Har du en licens ska det bara vara att följa anvisningarna.

Postat

Har du raderat preferensfiler kan det vara så att licenserna har oxå blivit raderade , och då får du logga in på Digidesign och hämta nya licenser till dom pluggar du har.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.