Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur lägger jag upp olika lyssningar i RME Fireface mixer och skickar dem till

min nyinköpta Presonus HP 60?

Jag vill lägga upp helst 6st olika mixar:

En lyssningsmix på output 1-2 på ljudkortet, som går till monitorerna. (Redan fixat).

En till musiker nr 1 via Presonus HP 60

En till musiker nr 2 via Presonus HP 60

En till musiker nr 3 via Presonus HP 60

En till musiker nr 4 via Presonus HP 60

En till en lyssnare som vill lyssna på helhetsmixen i lurarna under själva inspelningen av tagningarna.

(Den skulle jag i och för sig kunna ta från hörlursutgången på min RME Fireface 800, men då går det genom logic och blir latency = irriterande).

Annons
Postat

Jag har lite erfarenhet av HP60 då vi använder den tillsammans med två FP-10 från PreSonus.

Du behöver dra så många balanserade kablar som du behöver lyssningskanaler från ljudkort till HP60. Från "Balanced Out" till HP60:s ingångar på baksidan.

I Logic skapar man sen ett antal AUX-kanaler som man routar till HP60:s olika kanaler. En av rattarna (glömt vilken) kommer då att fungera som en "more me"-kontroll.

Hittills så har jag bara använt Cubase i detta sammanhang så jag är osäker på just routingen i Logic.

Postat

Hej!

Det är just så jag gjort, men genom att jag låter allt gå genom logic så får jag latency.

Det är mjukvaran (Fireface mixer) till mitt ljudkort RME Fireface 800 som jag försöker förstå mig på.

Genom att jag gör mixen i den mjukvaran och skickar till Presonus från output 2-8 i ljudkortet, istället

för auxtappar i logic, så kommer jag bli kvitt den latency som jag nu har genom logic.

Det är bara det att jag inte förstår mig på mjukvaran, RME Fireface mixer...

Tacksam för support av någon som kan just den mjukvaran.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.