Jump to content
Annons

Pro Tools 8 LE mixning / hjälp


Dkr

Recommended Posts

Hejsan, jag har börjat köra med Pro tools många säger att de e värt o köra med programmet

de tror jag säkert men hittar inte några sköna mixningar, vill ha lite mer fylligt o typ en monoton röst och en som e ( stereo ) alltså L-R men hittar inte något i pro tools som man får ut det i sidorna.

någon som kanske vet de ? och någon som kan bjuda på en skön mixning med ? inte skriva bara (kompressor) utan vilken kompressor o vad ni skulle ställt dom på vet de inte kommer låta lika dant för mig men de e en liten bit på vägen i alla fall. tack så jättemycket om någon tar sig tid o hjälper mig !

MVH

Dkr

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får nog specifiera dig lite mer skulle jag tror om du ska få hjälp. Vad har du för ljud nu? Hur vill du att det ska bli? Om du har ett ljud i mono som du vill kapa stereokänsla av, alltså bredd så är det allra bästa att dubba eller spela in i stereo. Annars så kan man lägga stereoeffekt så som reverb, pitchshift osv osv...

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Rödeorm (oregistrerad)

Hej

Jag tycker till att börja med att det finns något äkta i din låt. Jag skulle försöka få till mer närhet i sången, så att man nästan hör dina andetag för att få intimitet, höj volymen på sången och komprimera ganska hårt. Jag saknade kanske lite bas i rösten. De som jag skulle vilja ändra på är pianot. Jag tycker att det låter som ett leksakspiano vilket inte alls passar till känslan och det budskap du vill förmedla.

Det är lite svårt att komma med konkreta tips typ "ställ kompressorns tröskelvärdet på -12 dB med 4:1 ratio". Man måste sitta med din mix och lyssna för att kunna avgöra detta.

MVH Rödeorm

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...