Emil Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Kan man ha två skärmar till bärbar? kanske två extra till och med? Jag sitter just nu med en Powerbook och en Cinema Display iaf.
Claes Holmerup Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Två 17' skärmar eller en stor wide screen? 😕 En 19" widescreen brukar ha färre pixlar på höjden, än en vanlig 17", eftersom storleken mäts diagonalt över skärmytan. Det är enda anledningen till att jag inte har letat efter widescreen-skärmar... Går man upp på ännu större, så blir de fruktansvärt dyra eller så får man titta på TV-modeller, men de har sämre upplösning än datorskärmar.
Claes Holmerup Postat 7 februari 2006 Postat 7 februari 2006 Kan man ha två skärmar till bärbar? kanske två extra till och med? De flesta bärbara har möjlighet att köra en extra skärm, men det är inte alla som kan köra dem oberoende av varandra. Det beror på grafikdelen i datorn om det går...
equality Postat 8 februari 2006 Postat 8 februari 2006 Två 17' skärmar eller en stor wide screen? 😉 En 19" widescreen brukar ha färre pixlar på höjden, än en vanlig 17", eftersom storleken mäts diagonalt över skärmytan. Det är enda anledningen till att jag inte har letat efter widescreen-skärmar... Går man upp på ännu större, så blir de fruktansvärt dyra eller så får man titta på TV-modeller, men de har sämre upplösning än datorskärmar. Tack!
Thomas Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Några dagar gammal tråd - men en fråga dök upp: Är det någon här som kör med två skärmar vertikalt - dvs den ena ovanför den andra? Erfarenheter?
RoBERT Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 jag lörde det ett tag, innan jag fick plats med dom bredvid varann. Det funkade finfint för det mesta... men cubase hade lite problem med maximera över båda fönstren då. men det kan man ju göra för hand om det krånglar så det är ju egenrligen inget problem.. detta var dock 1,5 år sen. drivrutiner kan ju ha förbättrats sen dess...
Thomas Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 OK, tack! Vilken konfiguration funkade bäst för dig - projektet på en skärm och mixern på den andra - eller nåt annat? Ögat är ju mer vant att se brett (horisontellt) så det kan ju kanske bli lite speciellt att ha en "hög" skärm.
RoBERT Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Vilken konfiguration funkade bäst för dig - projektet på en skärm och mixern på den andra - eller nåt annat? ja precis så.. =) hade mixern överst har jag för mig. å projektfönstret under..
Henkera Postat 17 februari 2006 Postat 17 februari 2006 Jag får erkänna att jag är ganska nöjd med 2x 20" wide 😄 Showoff... Hoppas du låser dörren ordentligt på natten. 😱
fudgesson Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Henkera: Über låst 😳 equality: Det var faktiskt inte så dyrt. Dell hade ett erbjudande. Tror det var ca 4200:- styck (ex moms). Satt innan med två bauta 19" crt innan i ett extrem litet rum. Dom fyllde liksom halva rummet (lite överdrivet men inte mycket). Hade man satt en båge mellan dom så hade det varit som att ha glasögon på sig. Så upptryckta i ansiktet var dom. Men nu är det skönt 🙂
_johnny_ Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 (redigerat) Jag har fått igång dubbla skärmar men jag kan inte flytta över tex mixern i cubase till den andra skärmen.....=( fönster som inte är i "maximerad" storlek går att flytta, men inte utanför"sitt" program. Vad gör ja för fel? Redigerat 20 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
_johnny_ Postat 22 februari 2006 Postat 22 februari 2006 tror ja löste d....miminera och drog ut programmet över båda skärmarna....va d rätt?
dancedancedance Postat 8 mars 2006 Postat 8 mars 2006 Jag sitter också med dubbla skärmar och cubase. när jag ska dra ut programmet på båda skärmarna så går det inte. jag drar och det hamnar i andra skärmen men när jag släpper så åker det tillbaka, alternativt så flyttas hela cubase till den andra skärmen.
allansson Postat 8 mars 2006 Postat 8 mars 2006 ett annat sätt att fixa det är att högerklicka på mixer och välja "Always On Top"... då kan du flytta mixerna över till andra skärmen och fortfarande ha Cubase maximerat.
tofumannen Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 (redigerat) Yo! Har precis skaffat dubbla skärmar men Cubase låter mig inte flytta mixern till andra skärmen. Vet att jag läste i forumet förut att det fanns nån inställning om detta. Nån som vet? Redigerat 20 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Claes Holmerup Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Du ska inte ha Cubase maximerat på skärmen, utan dra ut Cubase-fönstret manuellt, så att det täcker båda skärmarna. 😛
tofumannen Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Tackar 😱 Nu funkar det *Hade precis för mig att det var nåt man skulle ändra i preferences, men tydligen inte*
Wistrand Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 (redigerat) Är et ngåon som vet hur man kan få dubbla skärmar i cubase. Har tittat omrking i programmet och folk som jag frågar bara säger att man kan göra det men vet inte hur. Så om det är ngon som vet hur man gör, så är jag snäll oh lyssnar? 😳 ((ERIK Redigerat 20 december 2007 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Claes Holmerup Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 Du kan inte ha Cubase-fönstret maximerat, utan du måste dra ut fönstret för hand så att det täcker båda skärmarna... 😳
Wistrand Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 Du kan inte ha Cubase-fönstret maximerat, utan du måste dra ut fönstret för hand så att det täcker båda skärmarna... 🙂 så det går inte på något sätt få det att funka på något annat sätt?
Claes Holmerup Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 Du kan inte ha Cubase-fönstret maximerat, utan du måste dra ut fönstret för hand så att det täcker båda skärmarna... 🙂 så det går inte på något sätt få det att funka på något annat sätt? Om du maximerar fönstret, så maximeras det ju bara på huvudskärmen, så du måste dra ut fönstret manuellt för att kunna använda båda skärmarna. Det beror på Windows' hantering och inte på Cubase... 🙂
Wistrand Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 Du kan inte ha Cubase-fönstret maximerat, utan du måste dra ut fönstret för hand så att det täcker båda skärmarna... 🙂 så det går inte på något sätt få det att funka på något annat sätt? Om du maximerar fönstret, så maximeras det ju bara på huvudskärmen, så du måste dra ut fönstret manuellt för att kunna använda båda skärmarna. Det beror på Windows' hantering och inte på Cubase... 🙂 okej.. tack för hjälpen. 🙂
allansson Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 Man kan även högerklicka på namnlisten av vissa av fönstren (t.ex mixern) och välja "Always On Top". Då kan du dra över det fönstret till andra bildskärmen... tycker detta är mycket skönare.
Wistrand Postat 29 september 2006 Postat 29 september 2006 Man kan även högerklicka på namnlisten av vissa av fönstren (t.ex mixern) och välja "Always On Top". Då kan du dra över det fönstret till andra bildskärmen... tycker detta är mycket skönare. ah.. där av vi det. var nog det jag var ute efter. tack så mycket!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.