Jump to content
Annons

brus i FL, var ligger felet?

Recommended Posts

wannabe DJ (oregistrerad)
Postat

Har nyligen köpt ny dator, fixade FL 9 (från fl 8 som jag använt tidigare). Pluggade in min M-audio keystudio 49i(inbyggt ljudkort) och installerade dom senaste drivrutinerna. Trots det brusar det en hel del i fl när man kör i låg latency. Om jag höjer latencyn avsevärt så försvinner problemet. Det konstiga är att datorn är 10ggr bättre än den förra där allt funkade felfritt på låg latency.

Sen får jag även ett felmeddelande där det står:

The ASIO sample rate is not supported by one of the USB interfaces!

Please check your sync settings in the Control Panel.

what to do?

/Tack på förhand

Annons
Postat

44100Hz

Postat

Det konstiga är att datorn är 10ggr bättre än den förra där allt funkade felfritt på låg latency.

Den kanske har 10 gånger högre prestanda än din förra men detta betyder tyvärr inte automatiskt att den är en bättre musikdator. Du kan ha en monsterdator prestandamesigt som trots detta är värdelös som musikdator.

Postat

Förstår vad du menar Gilbert, nu har jag ju dock avsiktligt köpt en dator som ska funka bra till musikskapande.

Lyckas få det att funka tillslut och har egentligen inget svar på vart felet låg.....riktigt skumt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.