Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vore underbart om någon kunde svara på vad det här kan vara för keyboard/synth/stagepiano?

Tack!

1.png

Redigerat av viktornoren
Annons
Postat

En dum fråga också, är det en äldre modell av det då? satt nu och jämförde med de på thomann och de ser inte exakt lika ut vad jag ser. jag kan också har väldigt fel :rolleyes:

Postat

Men så bra 🙂 det förklarar att det inte var identiskt, tror det var III:an som säljs nu:)

Postat

Någon som vet om det finns något eller några alternativ till det? Något som kommer ner lite i pris?

Postat (redigerat)

Nord Piano?

Hmm...kanske inte ändå. Påminner lite om Nord-prylarna, men då borde väl loggan synas på baksidan......

Var kommer bilden ifrån? Hur har du "fastnat" för keyboardet?

Redigerat av BluesBoy
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Är det inte en nordlead som någon har sabbat med dåligt ritprogram?

Postat (redigerat)

Kanske är ett äldre Nord Electro.

Edit: Såg inte svaret ovan innan jag postade, men jag håller nog med.

Redigerat av BluesBoy
Postat

Viktor, här ser du problemet med att skapa två trådar. Dubbelpostningar i flera trådar är inte tillåtet, så tråden bör slås ihop med den förra.

Postat (redigerat)

Clavia Nord Electro 61

nord32.jpg

Redigerat av Polder
Postat

Nord. sitter en tejpbit (?) framför loggan. man ser början på n:et till vänster.

Nej, det är någon som har ritat (!) över det.

Inte för att det har med saken att göra, men varför vill någon dölja vilket instrument man använder? (Lite lamt med tanke på att Clavias instrument är ganska lätta att känna igen med tanke på den röda färgen.)

Postat
Någon som vet om det finns något eller några alternativ till det? Något som kommer ner lite i pris?
Vad är viktigt för dig? Vad är det du gillar med Nord Electro? Bra piano? Eller bred palett av piano, orglar etc. För att spela live på scen? Eller i hemmet? Eller i studio?
Postat (redigerat)

Får börja med att be om ursäkt att det blev två trådar.

Jag gillar smidigheten med 61 tangenter, dock finns det ju fler med det. Men jag gillar även den breda paletten som du beskriver. Tanken är att jag vill kunna spela det live, samt använda det hemma i studiosyfte.

Jag äger nu ett Yamaha P95, men jag vill ha något som blir smidigare att dra runt på, och kanske något som har lite fler olika ljud i stil med nord. Och som sagt med 61 tangenter.

Redigerat av viktornoren

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.