Jump to content
Annons

högre volym i Cubase

Recommended Posts

cubastT (oregistrerad)
Postat

Hej alla. skrev ett inlägg innan om att jag hade problem med att volymen på låten jag exportera från Cubase 5 var lägre än den i Cubase!. men det kan vara nått annat. Jag har Waves L2 på 0.3 headroom och efter jag exporterar ut den och lägger in den i Wavelab så visst ligger den på 0.3 som den skall göra . så det verkar som att cubase spelar den högre . nått som inte hände innan när jag hade ett Saffire Le kort.. det jag spela i Cubase var lika högt när jag Bounca ut det. Nu har jag skaffat ett Mbox mini 3 kort .

men jag tycker det man spelar i cubase skall ju vara lika högt som det man bounca.. så är det väl för er ? har kollat alla mixer inställningar i windows och allt är på max. och det känns för örona att det handlar kanske om 1-2 Db lägre efter jag har bouncat det.

och låten är 24bit och jag exportera den i 24 bit. har också testat ett extern program som spelar in live. att man inte bouncar. och det låter lika dant på båda två .

hoppas jag inte var för otydlig. nån lösning på detta? tack för svaren .

Annons
cubastT (oregistrerad)
Postat

Skall tilägga att om jag Bouncar ut låten och sedan importerar den i Cubase och spelar upp den . då låter den lägre än orginalet! så det verkar som det är nån mixer inställning nån stans.

cubastT (oregistrerad)
Postat

Ingen som vet vad det kan vara? har inte hittar nån lösning

cubastT (oregistrerad)
Postat

Det är ju helt omöjligt att lägga upp några exempel... då hör du den som är exporterad... måste vara här för att höra skillnaden mellan volymen i Cubase och den exporterade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.