Jump to content
Annons

Skillnaden mellan passiva och aktiva monitorer...


Egardt

Recommended Posts

Annons
Railind (oregistrerad)

Monitor out fungerade inte. Kan ha varit jag som gjorde något galet, men jag fick inget ljud i monitorerna. Nu har jag testat genom hörlursuttaget och det fungerade bra 😄

Monotor out på din förstärkare är till för att koppla in en Videomonitor har alltså inget med ljud att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mackie Big-Knob , Samson C-Control , Preosonus Central Station , SPL Monitor Controllers bla.

Där var det ja, precis vad jag också skulle precis skriva. Har en Bigknob, där har jag kopplat in cd, MD (eller vad man nu vill koppla in) kopplat till. Smidigt! Sen är det bara att välja uppspelningsalternativ, samt, om du har flera monitorer, välja utgång. Där kan du även koppla en utgång til förstärkares ingång, och därmed använda hemmastereon som referenslyssning till dina aktiva monitorer...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tråden handlade om monitorlyssning i studio, och du verkar syfta på monitor/medhörningslyssning på en scen.

XLR-utgången på subbasen går att länka vidare till Laney-högtalaren eftersom signalen är linjenivå. Dvs. signalen ut från XLR-kontakten har inte passerat några förstärkarsteg. Om XLR-utgången hade varit en högtalarutgång (dvs. samma funktion som Speakon-kontakterna) hade det varit högst olämpligt.

Men - vad tänkte du ha Laney-högtalaren till? Som en tredje PA-högtalare för publiken, eller som medhörning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...