Jump to content
Annons

volym problem Cubase

Recommended Posts

cubastT (oregistrerad)
Postat

Hej har ett litet problem . har en låt i Cubase låter bra och högt , har satt waves L2 på den och har 0.3 headroom .. problemet är när jag exporterar ut den så låter wav filen typ 1-2 db lägre än den i Cubase. har testat att bounca från cubase och spela in den live med ett litet externt program . både lider av av lägre volym .har testat att importera in filen igen i cubase för att lyssna och den är lägre! har kollat mina mixer inställningar i win 7 och record är på max .

Använder Mbox mini 3 . och låten är i 24 bit.

någon som vet vad det kan vara ?

har testat att sänka mixern i cubase till -5 db men låten kommer ut - 7db .

Annons
MetalSpindel (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Exporterar du den i 24 eller 16 bit? För om jag inte minns fel från min förra ljudtekniklektion så förlorar man väl i amplitud när man exporterar ifrån 24 till 16?

Skall påpeka att jag inte är bergsäker dock, men ett test kanske sitter på sin plats?

Redigerat av MetalSpindel
Postat (redigerat)

Exporterar du den i 24 eller 16 bit? För om jag inte minns fel från min förra ljudtekniklektion så förlorar man väl i amplitud när man exporterar ifrån 24 till 16?

Skall påpeka att jag inte är bergsäker dock, men ett test kanske sitter på sin plats?

Nej.

TS: Kan du lägga upp filerna?

EDIT: Alt. beskriv mer exakt hur du läser av nivån (peak dBFS / RMS?)

Redigerat av Gilbert
cubastT (oregistrerad)
Postat

Jag exportera 24 bit.

MetalSpindel (oregistrerad)
Postat

Nej.

Då var jag satt på plats och lärt mig något nytt 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.