gubbelibubben Postat 14 februari 2011 Dela Postat 14 februari 2011 (redigerat) Hej på er! Tänkte som första ämne här på forumet se om man kunde få lite råd om hur man bör ta betalt när man gör musik som någon vill köpa. Hittade inge bra plats på det övriga forumet så jag får posta det här. Hur som helst så har jag fått frågan om jag kan tänka mig göra musik till ett spel som skall ges ut till iPhone, Android och så vidare och de som frågar kan tänka sig att betala för att få tag i bra alster. i och med att det ska vara ett så litet spel som möjligt så har dom bett mig att göra kortare 20-30 sekunders loopar som skall användas enligt följande: 6-7 st passande loopar och kanske en endgame-låt. Frågan jag sitter och funderar på nu är vad som är en ok ersättning för detta. Ska jag ta ut per loop eller timpenning? Ganska ny på det här med att sälja min musik så jag har ganska dålig koll. Någon som har en bra idé om detta? Redigerat 14 februari 2011 av gubbelibubben Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Är du medlem t.ex. i Stim? Om så är fallet har de kanske synpunkter. Det finns dessutom fler upplägg, där en slant per sålt spel är ett. Kombination är säkert även det vanligt, dvs engångssumma plus royalty. Vad föreslår kunden (spelutvecklaren) för modell? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anne Ahl Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Antar att du är "ny"? Jag föreslår 6000 + moms, med prutmån ner till hälften. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 15 februari 2011 Dela Postat 15 februari 2011 Timpeng och sedan per framställt/nedladdat/sålt ex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.