Jump to content
Annons

Myrli

Recommended Posts

Annons
Jag är nyfiken på en Line 6 Variax.

Precis, en med svaj! Har testat på Freddans i Gbg ihop med en POD XT. Grymt imponerad! Sen skulle jag vilja prova någon Caparison också. IA i Freak Kitchen använder dem, killarna i Soilwork också och Anders som har Los Angered-studion och spelar med King Diamond. Jag skulle gärna prova någon 7-strängad variant. Förutom detta är jag oerhört nöjd med min Ibanez JEM 7.

Dela på andra sajter

Jag är nyfiken på en Line 6 Variax.

Har visserligen bara spelat på den första modellen som kom och jag är imponerad av ljudet tillsammans med min Pod XT men spelmässigt är den ingen höjdare. Känns verkligen inte som en "välbyggd" gitarr utan har känslan av ett billigare märke.

För att gå lite on-topic så är min drömgitarr en av PRS top of the line gitarrer. Har testat en PRS som jag inte kommer ihåg namnet på. Den låg på 35.000 kr och den lät som en dröm och man kunde få fram skönt stratasound trots humbuckers eftersom man kan stänga av den ena delen 😉

Sen får man det ruggigt feta distljudet från stallhumbuckern 🙂 mumma! 🙂

ruggigt skön att spela på också såklart

Dela på andra sajter

Jag vill ha tio ex av min strata fast med lite olika micar på...

---Jag älskar dig gumman---

Är det någon annan här som gärna hade tagit med sig favoritguran till sängs eller?

😄

faktiskt. en gång. men jag hade ingen annanstans för den lilla stackars guran (en gibson 64 melodymaker).

RIP till den gitarren numera. 😛

Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)

favorit gura... det vore en riiikgtigt stor akustisk stål strängad, sån som robert johnson hadde.. vet inte vilken d va.. måste juh vart byggt av ngn gittarmakare eller nått sånt. Med riktigt fet bas och knarrande o rassalande ljud som man kan spela rivande blues på..

eller varför inte bara äga jimi hendrix´s strata... vore lite skönt o ha i gaderoben.. vet ngn förrsten vad den hänger någonstans? måste ju va på ett museéum...

själv har jag en slampig knallblå levin elgittar 😄 som jag köpte på blocket för 2000 spänn ( me stärkare.. 😄 ) den är lite tejpad här o var... och nåra delar fattas... Men den e charmig som få... guran ska va använd ... kommer alltid ha en fetish för vintage i alla dess former.. desto mer använd desto bättre... 😉 mer slampig desto bättre... 😛😄😛

Redigerat av baloo
Dela på andra sajter

hehe.. kul med dröm gitarrer. Jag såg en på börsen som var grymt snygg. Det var en semiakustisk ibanez TM71GDT. har dock inte testat den än. Skulle vara kul om nån hade synpunkter på just den gitarren.

Ett tips på gura, om man har max 3000 spänn och måste köpa en el gitarr vilken ska man välja?

Samma med akustisk, vilken ska man välja om man hade 3000:-.

//AEM

Dela på andra sajter

Harman (oregistrerad)

Jag skulle ta den som jag tycker mest om när det gäller ljudet och hur den är att spela på. Köpte en akustisk Washburn på musikborsen för ca 3000 kr med case. Kanongo gitarr med gött ljud i och skön och tunn hals.

Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)
För att gå lite on-topic så är min drömgitarr en av PRS top of the line gitarrer. Har testat en PRS som jag inte kommer ihåg namnet på. Den låg på 35.000 kr och den lät som en dröm och man kunde få fram skönt stratasound trots humbuckers eftersom man kan stänga av den ena delen 😛

Sen får man det ruggigt feta distljudet från stallhumbuckern 😛 mumma! 🙂

ruggigt skön att spela på också såklart

PRS Modern Eagle 59 950:-

Det är min dröm gitarr

Dela på andra sajter

eller varför inte bara äga jimi hendrix´s strata... vore lite skönt o ha i gaderoben.. vet ngn förrsten vad den hänger någonstans? måste ju va på ett museéum...

Min flickväns killpolare har en av hans strator som han använde när han spelade i Sverige 😉 vet dock ej när den användes osv men han har en iaf =)

Dela på andra sajter

Har precis köpt en Variax 500 och kör den tillsammans med POD 2.0. Helt nöjd med den variation gitarren erbjuder. Är sugen på att uppgradera till en POD XT Live.

Jag skulle gärna äga en Les Paul också (både för ljudet och formen).

/Jocke

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.