Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja ha lite tips på musik som passar i / har varit med i piratfilmer. Det viktiga är att känslan är väldigt "pirat" över låten.

Tänkte göra en låt som är lite piratbetonad och behöver inspiration.

Annons
Postat

Adam Ant körde med piratlook om det nu har med saken att göra.

Postat

Piratmusik för mig är storslagen, munter och symfonibaserad.

Dags att gå ner till videobutiken och hyra en famnfull med piratfilmer? Du har väl sett de modernare "Pirates of the Caribbean"? Eller "Cutthroat Island"? Finns väl nån med någon i Monty Python också... -skägg?

Annars kan du kolla de här:

http://www.imdb.com/List?tv=on&&keywords=p...ading=19;pirate

En personlig favorit som jag minns att jag såg när jag var liten (på 80-talet) är "Den röde piraten". Jättekul (i alla fall när jag var 10). Minns ej musiken dock, men det var väl säkert sån där härlig symfonibaserad matinémusik.

http://www.imdb.com/title/tt0044517/

denton (oregistrerad)
Postat

Du har ju bandet Running Wild med skiv tittlar som Under Jolly Roger och Port Royal

Postat

Cowabunga! Den överlägset bästa pirat skivan är Mad Caddies - Rock the plank!

Den inhåller den grymt sköna piratlåten Weird Beard bl.a.

Check it out!

Postat
Kolla upp alla monkey island-låtar (från spelet alltså). Vissa är _riktigt_ klockrena vill jag minnas!

Absolut!

Det florerar lite MIDI-filer från Monkey Island på DC, kolla upp för lite inspiration! 🙂

Postat

Arrgh!!

Här är en liten snutt som jag lekte ihop nångång som har lite pirat stuk över sig.

Postat

Säger som MusicGene:

Spela igenom Monkey Island 1-4, så lär du nog få lite inspiration 🙂

/Daniel

Postat

...kom att tänka på bandet "Sailor" från slutet av 70?...kanske inte helt rätt musikaliskt, men ... nån som kommer ihåg dom?

Postat

The Pirates byggde hela sin image på.....ja, just det! Beltane Fire körde med ståbas och en massa annat fräckt. Låten "Captain Blood" ger skräckrysningar.

All äventyrsfilmsmusik skulle ju kunna vara piratmusik.

Emerson, Lake & Powell har ju ett par spår som kunde funka alldeles utmärkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.