debatt Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Jag fick ett problem med datorn idag för första gången på länge (AntimalwareDoctor, ett bluffprogram som säger att man drabbats av virus utan att ha gjort det installerades) och jag gjorde en systemåterställning idag därför! Jag valde gårdagen. Tänkte slippa att ominstallera allt på datorn inklusive OS alla program, vilket annars ofta rekommenderas. Nån annan som haft AntimalwareDoctor nyligen i datorn?? Det kom dock upp ett meddelande som sa att de externa hårddiskarna inte kunde återställas för närvarande. Det är ju inte konstigt, de var ju inte ikopplade... Fråga: Kommer datorn att göra systemåterställning på dem också så fort jag kopplar in dem? Det vill jag ju inte. Det var ju filer där som jag jobbade på igår sent och inatt på dem. Vad jag förstår så innebär en systemåterställning att program, drivrutiner och nyskrivna filer raderas från den systemåterställningstidpunkt som man väljer och fram till tiden då systemåterställningen aktiveras. 😕
debatt Postat 13 februari 2011 Trådstartare Postat 13 februari 2011 Ska också lägga till (för den datorkunnige) att jag inte hade i dessa externa hårddiskar när jag fick AntimalwareDoctor.
Peter Roos Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 (redigerat) Det är väl så att systemåterställningen bara förändrar allting tillbaka på systemhårddisken, (i alla fall på XP) inte externa hårddiskar. Så det är ju bra att alltid backupa om man har spelat in mycket nya filer och så, som är viktiga. Ha alltid "audiot" på en extern hd, så slipper du förlora dem om systemet kraschar. Mvh/ Redigerat 13 februari 2011 av Sleap
debatt Postat 13 februari 2011 Trådstartare Postat 13 februari 2011 (redigerat) Det är väl så att systemåterställningen bara förändrar allting tillbaka på systemhårddisken, (i alla fall på XP) inte externa hårddiskar. Så det är ju bra att alltid backupa om man har spelat in mycket nya filer och så, som är viktiga. Ha alltid "audiot" på en extern hd, så slipper du förlora dem om systemet kraschar. Mvh/ Ja, jag har allt på externa enheter av olika slag och har alltid haft det så. Jag har heller aldrig haft på Internet när någon av dessa enheter varit igång. Det var därför jag reagerade lite över Systemåterställninginformationen som sa att "de externa hårddiskarna kan inte systemåterställas för närvarande". Vore ju tråkigt om det jag jobbat med och sparat på dem den senaste tiden försvann. Jag har Win XP Pro. [editering: una stavfelan] Redigerat 13 februari 2011 av debatt
debatt Postat 13 februari 2011 Trådstartare Postat 13 februari 2011 Konstig medd i Word. "Vill du återskapa filerna?"
Freddy Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Systemåterställning berör endast systemfiler, dina personliga filer ska inte påverkas. Inte heller externa enheter, förstår inte alls denna varning du får heller. Kör du möjligen något program som synkar mot externa enheter? Backupprogram eller liknande?
debatt Postat 14 februari 2011 Trådstartare Postat 14 februari 2011 (redigerat) Nej, inte vad jag vet. Rättare sagt, det är jag 100 på att jag inte gör. Löste problemet fullständigt nu med Word. Det hade inget med AntimalwareDoctor att skaffa. Har dock inga proböem med det där AntimalwareDoctor nu som det verkar. Det är nog bara när man klickat fel ruta på ett av alla de popupfönster man bombarderas med så länge det finns på datorn, som man får problem. Redigerat 14 februari 2011 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.