Jump to content
Annons

Festival #36


Anders F

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=iCBL33NKvPA

En "vanlig" låt behöver visserligen inte innehålla sång för att sälja skivor. 😉

nej givetvis inte men temats tanke är att göra en typ av låt som många filmer innehåller och som nog också är tänkt att sprida filmens namn när låten spelas i tv och radio.

om låten är instrumental så är det ju inte så lätt att veta vad låten heter och att den desutom är med i en film man kanske skulle vilja se. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ganska lökig låt till en lökig film. Men jävlar vilket driv de får till. Mitt Indiehjärta skäms lite över att sitta i kroppen på en kille som diggar det här.

Bra låt och helt ok film!

http://www.youtube.com/watch?v=ovLKUoMqPSg

original filmen från 1988:

http://www.youtube.com/watch?v=fdKTHL0PMGw

och den har en låt som heter Hairspray precis som filmen, där de sjunger titeln i refrängen:

hairspray intro låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det ute i stugorna?

Själv är man i full fräs.

Bara lite frågor:

Är det Okey att ta färdiginspelade ljudfiler någon annan gjort och andvända? (t.ex ljudeffekter)

Får man andvända andra i sin låt? kan nämligen inte sjunga så som jag vill att min låt ska ha.

MVH// Anton

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det ute i stugorna?

Själv är man i full fräs.

Bara lite frågor:

Är det Okey att ta färdiginspelade ljudfiler någon annan gjort och andvända? (t.ex ljudeffekter)

Får man andvända andra i sin låt? kan nämligen inte sjunga så som jag vill att min låt ska ha.

MVH// Anton

Nej, d e åt helvete!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey hopp. Jag är på!

Detta ska bli kul. Jag knåpar lite på en låt här, Skrev melodi & text på rekordfart... känns spännande... :-P

EDIT: Läste inte reglerna tillräckligt noga, nu har jag fått mitt svar 😉

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

Regel "Låten skall innehålla orden som filmen heter.." verkar lite onödig, många filmer med bra titelmusik sjunger inte filmtiteln?

Men jag antar de som inte vill sjunga kan bara prata in det lite kort i bästa trailer-speaker röst eller hur :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går det ute i stugorna?

Själv är man i full fräs.

Bara lite frågor:

Är det Okey att ta färdiginspelade ljudfiler någon annan gjort och andvända? (t.ex ljudeffekter)

Får man andvända andra i sin låt? kan nämligen inte sjunga så som jag vill att min låt ska ha.

MVH// Anton

ljudeffekter och skivor med såna finns som kan man ju använda och sammarbeten funkar också bra. men man kan ju inte ta saker från andra artister som du förstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Free sound effects betyder i regel bara att de är gratis att ladda ned, inte fria att använda för kommersiellt bruk, dock kan man ha med dem på en hemvideofilm man gör för skoj skull som inte säljs.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det för er? efter att ha varit bortrest 2 veckor så fick jag lunginflamation lagom tills jag kom hem så jag har inte så mycket ork men om jag hinner bli piggare så ska jag försöka få ihop ett bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hopp. Min sångare fick förhinder, och nu är det lite kris med låten om den ska hinna bli klar. Söker därför en sångare, som gärna har sjungt hårdrock och kan ta höga toner. Omfånget rent tonalt är ganska stort på denna låt, sticket går upp till tvåstrukna C# så det e lite crazy så :-P Stilen är svår att beskriva, men den går inte så snabbt utan har bara tyngd i sig, mkt power men ändå laid-back. Lite åt evanescence/nightwish/within temptation blandat med Jorn, Skillet, fast kanske inte lika gitarr-riff-baserad.

Finns det någon som är sugen på att sjunga? Melodi å text finns klart, hör av dig på forumet eller mail:

limpan@musiker.nu

tack o hej

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hopp. Min sångare fick förhinder, och nu är det lite kris med låten om den ska hinna bli klar. Söker därför en sångare, som gärna har sjungt hårdrock och kan ta höga toner. Omfånget rent tonalt är ganska stort på denna låt, sticket går upp till tvåstrukna C# så det e lite crazy så :-P Stilen är svår att beskriva, men den går inte så snabbt utan har bara tyngd i sig, mkt power men ändå laid-back. Lite åt evanescence/nightwish/within temptation blandat med Jorn, Skillet, fast kanske inte lika gitarr-riff-baserad.

Finns det någon som är sugen på att sjunga? Melodi å text finns klart, hör av dig på forumet eller mail:

limpan@musiker.nu

tack o hej

det var en tjej här på forumet som gärna vill sjunga åt evanesence hållet om jag minns rätt, kolla med henne.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=84477

Link to comment
Dela på andra sajter

det var en tjej här på forumet som gärna vill sjunga åt evanesence hållet om jag minns rätt, kolla med henne.

http://forum.studio....showtopic=84477

Tyvärr blir det nog så att jag lägger ner låten för festivalen, den känns så gjord för den sångaren, sålänge jag inte råkar hitta en manlig sångare med grym pipa som passar in i mitt kritiska urval, vilket känns högst osannolikt.

Får hoppas jag kan medverka nästa festival istället. ...eller skriva en ny låt fort som attan och sjunga själv haha. Tjo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr blir det nog så att jag lägger ner låten för festivalen, den känns så gjord för den sångaren, sålänge jag inte råkar hitta en manlig sångare med grym pipa som passar in i mitt kritiska urval, vilket känns högst osannolikt.

Får hoppas jag kan medverka nästa festival istället. ...eller skriva en ny låt fort som attan och sjunga själv haha. Tjo

du kan ju skriv nått under samarbeten så kanske det är lättare att hitta nån.

Link to comment
Dela på andra sajter

3,5 dagar kvar. det borde ju räcka till nått slags bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...