Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

DÄ skapas nu festivaltrÄden för festival numero 36 som blev given titel pÄ en film.

Reglerna Àr följande:

*VÀlj en av filmtitlarna nedan och gör musik till.

*LÄten skall innehÄlla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen.

*Musiken skall ocksÄ ge en tydlig indikation till vilken typ av film det Àr.

*LÄten ska vara nykomponerad för denna festival.

*LÄten fÄr vara max 5 min lÄng

Följande filmtitlar kan ni vÀlja pÄ:

Bring out the beast - Amerikansk action.

Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus.

Under mitt tÀcke..... - Svensk komedi

Dead by noon - Amerikansk skrÀck

Love on campus - Amerikansk tonÄrskomedi

Bidraget ska vara inne innan klockan slÄr över till 1 april. AlltsÄ den 31 mars 23:59, alla bidrag som kommer in efter det fÄr ej delta i tÀvlingen. Skicka lÄten som mp3 i valfri kvalité till anders_fogelqvist@hotmail.com

Skicka helst ej filerna direkt utan skicka lÀnkar till egen server eller liknande i första hand dÀr jag kan tanka ner filen. I mailet skriver du ditt nickname pÄ forumet sÄ jag vet vem det Àr ifrÄn. Mp3-filen ska ej innehÄlla nÄgra ID3-taggar, dessa ordnar jag sedan. Filnamnet pÄ mp3-filen ska vara:

din titel (filmens titel).mp3

Lycka till nu och skapa underbar musik!!!

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Annons
Postat (redigerat)

svÄrt att vÀlja, finns ju flera filmer man skulle vilja göra en lÄt till.

nÄgra exempel sÄ alla förstÄr vad det handlar om: alltsÄ lÄtar som heter samma som filmen de Àr med i och ska locka folk att se filmen.

pet sematary

Goldfinger

Redigerat av sixties
Postat

Det Ă€r lĂ„tsasfilmer, sĂ„ om nĂ„gon finns pĂ„ riktigt sĂ„ Ă€r det inte med flit iaf och ska inte vara den filmen i sĂ„ fall 🙂

Tack Sixties för exemplen! Sitter sjlv och funderar pÄ nÄgra man skulle kunna pytsa upp, men du tog de som jag sjÀlv tÀnkte lÀgga in i trÄden.

MVH

Anders

Postat

Finns de filmerna pÄ riktigt??

Eller var tanken att man skulle hitta pÄ lÄtsasfilmer?

😕

om vi tagit riktiga filmer sÄ blir man pÄverkad av hur den riktiga filmlÄten lÄter (framför allt de som ska lyssna och rösta), nu blir det friare eftersom ingen har sett filmerna och man bara har att gÄ pÄ vilken typ av genre och publik filmerna riktar sig till.

sen kan man ju gÄ lite pÄ vad liknande filmer brukar ha för musik och artister som tex. amerikanska undomsfilmer har ju haft med Jonas Brothers, hannah montana mfl. eller sÄ gör du nÄgot du tycker skulle passa i en helt annan stil och övertygar lyssnarna att det funkar lika bra/bÀttre.

Postat

LÄter som det kan bli en vÀldigt varierad festival!

Kul, men det kommer bli svĂ„rt att rösta! 🙂

Postat

Ja, men samtidigt sÄ sÄ kan alla vara med utan att kÀnna att man mÄste ha viss kunskap kring viss genre, Ärtal eller artist,

MVH

Anders

• Gilla 1
Postat (redigerat)

awwww. ingen zombie massaker film? 🙁

EDIT: Eller vid nÀrmare eftertanke kan man nog rÀkna in det i skrÀck.

Redigerat av Naymari
Postat

svÄrt att vÀlja, finns ju flera filmer man skulle vilja göra en lÄt till.

nÄgra exempel sÄ alla förstÄr vad det handlar om: alltsÄ lÄtar som heter samma som filmen de Àr med i och ska locka folk att se filmen.

pet sematary

Goldfinger

Jag kĂ€nner dĂ„ igen flera av de filmtitlarna. Tror jag iaf... 😕

Konstigt.

Postat

Jag kĂ€nner dĂ„ igen flera av de filmtitlarna. Tror jag iaf... 😕

Konstigt.

googlade lite och det enda jag hittade var dead by noon som film, men detta Àr alltsÄ en annan film Àven om det kanske finns likheter?

Postat

googlade lite och det enda jag hittade var dead by noon som film, men detta Àr alltsÄ en annan film Àven om det kanske finns likheter?

Han menar vÀl dina titlar som alla Àr riktiga filmer.

Postat

Han menar vÀl dina titlar som alla Àr riktiga filmer.

jasÄ, exemplen! ja det Àr riktiga filmer med riktiga lÄtar,det Àr det som Àr sjÀlva ideen till festivaltemat: att göra en lÄt till en film.

jag hade inte tid eller möjlighet att hitta pĂ„ fler filmtitlar och göra exempel lĂ„tar till dem ocksĂ„. 😆

annnars har jag bara nÄgra exempel pÄ lÄtar som Àr gjorda (eller inspirerade) av/till riktiga filmer men inte Àr med i filmen:

Misfits. night of the living dead

• Gilla 1
Postat

Borde vi inte sedan rösta pĂ„ den lĂ„t vars film man blir mest sugen pĂ„ att se? 🙂

Postat

Man kan alltsÄ göra en lÄt till vilken film som helst?

Kan man göra en film istÀllet?

Reglerna Àr följande:

*LÄten skall innehÄlla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen.

Följande filmtitlar kan ni vÀlja pÄ:

Bring out the beast - Amerikansk action.

Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus.

Under mitt tÀcke..... - Svensk komedi

Dead by noon - Amerikansk skrÀck

Love on campus - Amerikansk tonÄrskomedi

Postat

bra 🙂

Postat

MĂ„ste sĂ€ga att jag börjar fĂ„ ett frö med lite idĂ©er hĂ€r 🙂 JAg kommer sjĂ€lv inte hinna delta, men om nĂ„gon behöver hjĂ€lp med piano/orgel eller gitarr sĂ„ hojta till 🙂

MVH

Anders

Postat

Reglerna Àr följande:

FrÄga: instrumentala stycken diskvalificeras per automatik?

Jag Àr helpepp pÄ det hÀr. Ska bli gött sköj!

Postat

det ska alltsÄ vara en vanlig lÄt med sÄng Àr tanken (eftersom den ska sÀlja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltsÄ), sedan kanske det till en viss typ av film rÀcker med att man sjunger refrÀngen.

det ska alltsÄ inte vara en sÄkallad theme lÄt som brukar vara instrumental och spelas i början pÄ teve serier och vissa filmer.

Postat

Det ska alltsÄ inte vara en sÄkallad theme lÄt som brukar vara instrumental och spelas i början pÄ teve serier och vissa filmer.

Det var ju synd, för det lÀt mycket mer intressant Àn att göra en vanlig lÄt med filmtema.

• Gilla 1
Postat

det ska alltsÄ vara en vanlig lÄt med sÄng Àr tanken (eftersom den ska sÀlja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltsÄ), sedan kanske det till en viss typ av film rÀcker med att man sjunger refrÀngen.

det ska alltsÄ inte vara en sÄkallad theme lÄt som brukar vara instrumental och spelas i början pÄ teve serier och vissa filmer.

http://www.youtube.com/watch?v=iCBL33NKvPA

En "vanlig" lĂ„t behöver visserligen inte innehĂ„lla sĂ„ng för att sĂ€lja skivor. 😉

• Gilla 2

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.