Anders F Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 (redigerat) Då skapas nu festivaltråden för festival numero 36 som blev given titel på en film. Reglerna är följande: *Välj en av filmtitlarna nedan och gör musik till. *Låten skall innehålla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen. *Musiken skall också ge en tydlig indikation till vilken typ av film det är. *Låten ska vara nykomponerad för denna festival. *Låten får vara max 5 min lång Följande filmtitlar kan ni välja på: Bring out the beast - Amerikansk action. Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus. Under mitt täcke..... - Svensk komedi Dead by noon - Amerikansk skräck Love on campus - Amerikansk tonårskomedi Bidraget ska vara inne innan klockan slår över till 1 april. Alltså den 31 mars 23:59, alla bidrag som kommer in efter det får ej delta i tävlingen. Skicka låten som mp3 i valfri kvalité till anders_fogelqvist@hotmail.com Skicka helst ej filerna direkt utan skicka länkar till egen server eller liknande i första hand där jag kan tanka ner filen. I mailet skriver du ditt nickname på forumet så jag vet vem det är ifrån. Mp3-filen ska ej innehålla några ID3-taggar, dessa ordnar jag sedan. Filnamnet på mp3-filen ska vara: din titel (filmens titel).mp3 Lycka till nu och skapa underbar musik!!! MVH Anders Redigerat 12 februari 2011 av Gizmozis
sixties Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 (redigerat) svårt att välja, finns ju flera filmer man skulle vilja göra en låt till. några exempel så alla förstår vad det handlar om: alltså låtar som heter samma som filmen de är med i och ska locka folk att se filmen. pet sematary Goldfinger Redigerat 12 februari 2011 av sixties
debatt Postat 12 februari 2011 Postat 12 februari 2011 Finns de filmerna på riktigt?? Eller var tanken att man skulle hitta på låtsasfilmer? 😕
Anders F Postat 12 februari 2011 Trådstartare Postat 12 februari 2011 Det är låtsasfilmer, så om någon finns på riktigt så är det inte med flit iaf och ska inte vara den filmen i så fall 🙂 Tack Sixties för exemplen! Sitter sjlv och funderar på några man skulle kunna pytsa upp, men du tog de som jag själv tänkte lägga in i tråden. MVH Anders
sixties Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Finns de filmerna på riktigt?? Eller var tanken att man skulle hitta på låtsasfilmer? 😕 om vi tagit riktiga filmer så blir man påverkad av hur den riktiga filmlåten låter (framför allt de som ska lyssna och rösta), nu blir det friare eftersom ingen har sett filmerna och man bara har att gå på vilken typ av genre och publik filmerna riktar sig till. sen kan man ju gå lite på vad liknande filmer brukar ha för musik och artister som tex. amerikanska undomsfilmer har ju haft med Jonas Brothers, hannah montana mfl. eller så gör du något du tycker skulle passa i en helt annan stil och övertygar lyssnarna att det funkar lika bra/bättre.
hellfog Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Hade gärna hoppas på fler filmtitlar att välja ibland.
Tracer Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Låter som det kan bli en väldigt varierad festival! Kul, men det kommer bli svårt att rösta! 🙂
Anders F Postat 13 februari 2011 Trådstartare Postat 13 februari 2011 Ja, men samtidigt så så kan alla vara med utan att känna att man måste ha viss kunskap kring viss genre, årtal eller artist, MVH Anders 1
Naymari Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 (redigerat) awwww. ingen zombie massaker film? 🙁 EDIT: Eller vid närmare eftertanke kan man nog räkna in det i skräck. Redigerat 13 februari 2011 av Naymari
Tracer Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 (redigerat) edit: överflödigt inlägg... Redigerat 13 februari 2011 av Tracer
Procedomani2 Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Filmen om Bellmans liv och leverne då??? 😛
debatt Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 svårt att välja, finns ju flera filmer man skulle vilja göra en låt till. några exempel så alla förstår vad det handlar om: alltså låtar som heter samma som filmen de är med i och ska locka folk att se filmen. pet sematary Goldfinger Jag känner då igen flera av de filmtitlarna. Tror jag iaf... 😕 Konstigt.
sixties Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Jag känner då igen flera av de filmtitlarna. Tror jag iaf... 😕 Konstigt. googlade lite och det enda jag hittade var dead by noon som film, men detta är alltså en annan film även om det kanske finns likheter?
hellfog Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 googlade lite och det enda jag hittade var dead by noon som film, men detta är alltså en annan film även om det kanske finns likheter? Han menar väl dina titlar som alla är riktiga filmer.
sixties Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Han menar väl dina titlar som alla är riktiga filmer. jaså, exemplen! ja det är riktiga filmer med riktiga låtar,det är det som är själva ideen till festivaltemat: att göra en låt till en film. jag hade inte tid eller möjlighet att hitta på fler filmtitlar och göra exempel låtar till dem också. 😆 annnars har jag bara några exempel på låtar som är gjorda (eller inspirerade) av/till riktiga filmer men inte är med i filmen: Misfits. night of the living dead 1
Carle Postat 13 februari 2011 Postat 13 februari 2011 Borde vi inte sedan rösta på den låt vars film man blir mest sugen på att se? 🙂
debatt Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Man kan alltså göra en låt till vilken film som helst? Kan man göra en film istället?
debatt Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Man kan alltså göra en låt till vilken film som helst? Kan man göra en film istället?
sixties Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Man kan alltså göra en låt till vilken film som helst? Kan man göra en film istället? Reglerna är följande: *Välj en av filmtitlarna nedan och gör musik till. *Låten skall innehålla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen. *Musiken skall också ge en tydlig indikation till vilken typ av film det är. *Låten ska vara nykomponerad för denna festival. *Låten får vara max 5 min lång Följande filmtitlar kan ni välja på: Bring out the beast - Amerikansk action. Maximus - Tecknad familjefilm om dektektiven maximus. Under mitt täcke..... - Svensk komedi Dead by noon - Amerikansk skräck Love on campus - Amerikansk tonårskomedi
Anders F Postat 14 februari 2011 Trådstartare Postat 14 februari 2011 Måste säga att jag börjar få ett frö med lite idéer här 🙂 JAg kommer själv inte hinna delta, men om någon behöver hjälp med piano/orgel eller gitarr så hojta till 🙂 MVH Anders
CHAE Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Reglerna är följande: *Välj en av filmtitlarna nedan och gör musik till. *Låten skall innehålla orden som filmen heter och locka publiken till att se filmen. *Musiken skall också ge en tydlig indikation till vilken typ av film det är. *Låten ska vara nykomponerad för denna festival. *Låten får vara max 5 min lång Fråga: instrumentala stycken diskvalificeras per automatik? Jag är helpepp på det här. Ska bli gött sköj!
Anders F Postat 14 februari 2011 Trådstartare Postat 14 februari 2011 Du behöver inte sjunga orden, men låten skall innehålla orden 🙂 MVH Anders
sixties Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 det ska alltså vara en vanlig låt med sång är tanken (eftersom den ska sälja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltså), sedan kanske det till en viss typ av film räcker med att man sjunger refrängen. det ska alltså inte vara en såkallad theme låt som brukar vara instrumental och spelas i början på teve serier och vissa filmer.
hellfog Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 Det ska alltså inte vara en såkallad theme låt som brukar vara instrumental och spelas i början på teve serier och vissa filmer. Det var ju synd, för det lät mycket mer intressant än att göra en vanlig låt med filmtema. 1
Tracer Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 det ska alltså vara en vanlig låt med sång är tanken (eftersom den ska sälja skivor, spelas i radio, i reklam för filmen osv. om det varit en riktig film alltså), sedan kanske det till en viss typ av film räcker med att man sjunger refrängen. det ska alltså inte vara en såkallad theme låt som brukar vara instrumental och spelas i början på teve serier och vissa filmer. http://www.youtube.com/watch?v=iCBL33NKvPA En "vanlig" låt behöver visserligen inte innehålla sång för att sälja skivor. 😉 2
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.