Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har just fått hem uppgraderingsskivorna från express till studio och i minimumkravlistan står det att jag måste ha os x10.5.7 som minst för att köra den. Men jag har version 10.4.11. Min fråga är om jag måste spendera 500 dollar på att uppgradera mitt operativsystem oxå efter att ha lagt tusenlappar på stora logic? Eller går det ändå? Känns hustlande att betala mer för att uppgradera OS (som jag inte kommer att ha nån mer nytta av i övrigt) än jag pröjsa för logic uppdateringen.

Annons
Postat

Vad har du för dator? och ja de måste du verkligen, logic 9 funkar inte på tiger. Men om du inte har en intel dator måste du hitta en leopard skiva och de finns ju som sagt inte i sverige.

Postat

Jag har en Imac. Finns inte leopard i sverige?! Snowleopard då? Vad är det billigaste jag kan komma undan med för att få det att funka. Är det snow leopard? I övrigt så uppfyller den alla krav.

Postat (redigerat)

500 dollar för ett operativ? No way att det kostar så mycket!

Annonsera efter ett OSX Leo eller Snow Leopard på nätet så kommer du nog mycket billigare undan.

Ring Apple eller nån annan Mac återförsäljare om du inte ska uppdatera från Leopard OSX 10.5 till 10.6 utan vill ha en ren istallations skiva.

Snow Leopard funkar endast med Intel Mac (ej PPC)

Redigerat av Radiobrutta
Postat

haha ok nu är jag perplex!! När jag kollade på snöleoparden innan på apples hemsida så stod det 499 dollar! Men i din länk så kostar det 300 spänn!! Vet inte whats the dealyoooh!! Tack för hjälpen iaf. Ska beställa bums!!

Postat (redigerat)

haha ok nu är jag perplex!! När jag kollade på snöleoparden innan på apples hemsida så stod det 499 dollar! Men i din länk så kostar det 300 spänn!! Vet inte whats the dealyoooh!! Tack för hjälpen iaf. Ska beställa bums!!

Mind you!

Mac OS X 10.6 Snow Leopard

Uppgradera från Mac OS X Leopard till Snow Leopard – en enklare, mer kraftfull och mer finjusterad version av Mac OS X. Den erbjuder många olika förbättringar, nästa generation tekniker, inbyggt stöd för Microsoft Exchange Server samt nya hjälpmedelsfunktioner. Detta är världens mest avancerade operativsystem, optimerat från installation till avstängning.

Snow Leopard är en uppgradering för Leopard-användare och kräver en Mac med Intel-processor.

Alltså dubbelkolla om det är en ren installationsskiva eller om man måste ha Leopard installerad innan.

Redigerat av Radiobrutta
Postat

Nej de funkar som ren installations skiva, har gjort detta en mängd gånger! Plus att man kan inte köpa SL som inte står att de är uppgraderingen från leopard, det där är den enda varianten!

Postat

Nej de funkar som ren installations skiva, har gjort detta en mängd gånger! Plus att man kan inte köpa SL som inte står att de är uppgraderingen från leopard, det där är den enda varianten!

Tack för svaret.

verkligen konstigt och snurrigt att de skriver så. Väcker ju en del ovisshet.

Förmodligen en "ren" översättning från engelskan som betyder annat på svenska.

Men bra att det är en ren installation 🙂

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.