Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag är rätt ny på att använda Cubase och har stött på ett problem.

När jag har inporterat en midifil så måste jag välja ifrån vart man ska hämnta ljudet. Till exempel Halion.

Hur gör jag detta så att alla spår får rätt ljud. Jag kan lägga in på varje enskilt spår det går . Men jag vet att det ska gå att välja en gång och sedan hittar alla spåren rätt. Är det någon som kan ge en bra svar hur jag går till väga så vore jag tacksam.

För det jag vill är att när jag inporterar en midifil så ligger det förvalt i Cubase att jag ska ha Halion så att jag slipper lägga in för varje spår.

Annons
Postat

Hej jag är rätt ny på att använda Cubase och har stött på ett problem.

När jag har inporterat en midifil så måste jag välja ifrån vart man ska hämnta ljudet. Till exempel Halion.

Hur gör jag detta så att alla spår får rätt ljud. Jag kan lägga in på varje enskilt spår det går . Men jag vet att det ska gå att välja en gång och sedan hittar alla spåren rätt. Är det någon som kan ge en bra svar hur jag går till väga så vore jag tacksam.

För det jag vill är att när jag inporterar en midifil så ligger det förvalt i Cubase att jag ska ha Halion så att jag slipper lägga in för varje spår.

Halion i sig kan ju ha massor med olika ljud så jag förstår inte vad det skulle tjäna till... Jag väljer i alla fall "VST instrument" och klickar Halion One och sedan kopplar jag det tillMIDI spåret...varje gång... Men jag vet inte, jag kanske gör det onödigt krångligt ☺️

Postat

Nja... jag har "nästan" samma problem.

Har hållit på och importerat mina supergamla låtar in i sx3'an.

Har sedan jag gjorde dom bytt midiinterface så jag får en klagomålsruta ang detta samt att out blir helt tom. Måste då klicka i varje på nytt. Detta fast default midiport i device managern är rätt.

Iofs inget mer problem eftersom jag inte har fler låtar nu att importera menmen.....

/H

Postat

Jag kanske förklarade lite dåligt. Så här är det när jag inporterar en ny färdig midifil och ska lyssna på den så fick jag tidigare upp i mitten av Inspectorn delen i rutan (Output Routing) där kunde jag välja Halion med flera . Men nu i denna dator så finns det ej där. Så min fråga är hur får jag dit dessa val av VST instrument.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.