Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Forumet,

Har en laptop som får el från sin strömadapter. Sladden som går från strömadaptern slutar i en kontakt av europakontakttyp. Europakontakten sitter i en ojordad grendosa som går till ojordat uttag i väggen.

I datorn sitter ett usb-ljudkort och i mickingången på denna har jag en headsetmikrofon från claes ohlsson. När jag ska använda den får jag ett fruktansvärt Jordbrum. Jordbrummet försvinner när jag antingen: 1. kör datorn på batteri eller: 2. rör vid en metallbit på datorn eller 3. Låter metalllampan som sitter i samma uttag som ovan beskrivna grendosa röra vid en metallbit på datorn.

Jag vill att brummet ska försvinna även när jag inte låter metalllampan röra vid en metallbit på datorn. Är det någon som vet om det finns något sätt att lösa mitt problem på?

Trevlig kväll,

Laxlaxlax

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.