Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har en billig T-bone Sc-450 och brukar köra med popskydd. Tar jag bort popskydden och står för nära och sjunger eller om jag för sjunger starkt så slutar miccen att ta upp ljud. Eller den tar upp massa bakgrundsljud typ musklickande och tangentbordsklick men inte rösten. Först trodde jag att det var nån kompressor som spökade men detta händer även utan kompressor.. Någon som har en ide om varför? Är alla stormembrandsmiccar så känsliga?

Mvh

Martin

Redigerat av MartyBoy
Annons
Postat (redigerat)

Jag har en billig T-bone Sc-450 och brukar köra med popskydd. Tar jag bort popskydden och står för nära och sjunger eller om jag för sjunger starkt så slutar miccen att ta upp ljud.

Du menar att den bottnar? Ja, billiga kondensatormickar kan bottna tidigt.

EDIT: "Bottnar" = :

https://www.studio.se/index.php?showtopic=69894&view=findpost&p=960812

Redigerat av Gilbert
Postat

Ah tack så mycket.. glömde skriva att den slutar fungera bara ett tag men börjar att fungera igen efter ett tag men det verkar ju stämma in på att det "bottnar" då.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.