Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Redigerat av melonrush
Annons
Postat

apogeeduet.jpg

XLogic-G-Series-Comp-lg_2.jpg

hur vill du använda kompressorn?

på väg in eller ut från kortet?

har du idag micken kopplad direkt till kortets preamp kommer du inte kunna använda kompressorn mellan micken å kortet

Postat

Nej, du kan inte använda kompressorn om du inte har ytterligare en preamp (om inspelning) då Duet inte har några inserts eller extra in/ut -gångar och du kommer inte att kunna använda den i mixläge (i stereo iallafall och inte praktiskt i mono heller) då du bara har 2x I/O på ditt ljudkort.

Om jag var i dina skor så skulle jag absolut kolla in ett UAD-kort så kan du köra en hel hög med SSL-kompressorer samtidigt (samt en hel del annat kul)!

Postat (redigerat)

Hej

Redigerat av melonrush
Postat (redigerat)

Om du vill använda extern hårdvara i mixläge så måste du ha fler in och ut -gångar på ditt ljudkort. Om du vill kunna använda den vid inspelning med mikrofon så måste du först använda en mikrofonförstärkare innan du går in i kompressorn som sedan kopplas till ljudkortets ingång.

Redigerat av Gilbert
Postat
vad kompressorn egentligen är tänkt att användas till är som kompressor i effektkedjan.

då rekommenderar jag mycket hellre

X-Comp_large.jpg

samma grunka fast i mjukvaruform

• Gäst ändrade titeln till Hej

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.