Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja! Precis i ett nystartat litet sammarbete på forumet så har jag fått problem med miditoner som klipps av. Det funkar helt utan problem i sequencern (Reaper) men det är i renderingen, den exporterade Waven som tonerna klipps av. Ljudklipp kommer här:

,

(finns även bifogad i inlägget längst ner. )

Pianot är VST pluggen East West Gold Complete - Play versionen. Grejen är att jag inte gjort några ändringar i inställningarna, vad jag kan komma på iaf. 😕

Det enda jag gjort senaste tiden är att installera nya uppdateringar av Reaper, så testade att gå tillbaka både en, två och tre versioner, det blev då faktiskt lite bättre, men problemet kvarstår. 😏

Har såklart även testat öka buffersize, annan asio-driver, har testat olika Engine Levels i Play, ökat pianots Voice limit, har testat exportera i 24,16 bit. Olika kombinationer av detta.

Kommer inte på något mer nu. Vet ju inte om det är fel pga av Reaper eller East west så vet inte heller vilken support man ska vända sig till, så tänkte börja här.

Förslag?

Mvh Josef

sample-avhuggnaToner-Memphis.mp3

Redigerat av Memphis
Annons
Postat

Hej Memphis!! Förlåt först och främst min dålig svenska :S

Bra, skulle du kunna nog ha någon automatisering av MOD hjulet som inte såg du förut? EWs pianot blir "staccato" när man höjer MOD hjulet helt upp, och det verkar som låter det på så sätt i filen, så kanske är det något sådant... Kanske det...

Mvh Jesús

Postat (redigerat)

Wow!! Du hittade nog avgörande felfaktorn direkt! Jag drog mod-hjulet åt andra sidan och i princip allt klippande av noterna försvann i renderingen sen! Utom några få sekunder i mitten av låten. 😐 (Nu var den visserligen i uppåt-läge och drog ner den) Det var lurigt att komma på, tycker det är konstigt att det inte hörs i programmet när man spelar utan att effekten blir först när man exporterar låten.

Men då är jag nästan hemma! Grejade nu även lite mer med Engine Leveln och fick olika resultat också. Ska testa mig fram, problemet var nog en kombination av dessa två.

Stort tack för hjälpen Jesus! Folkets räddare! 😛

Mvh Josef

Ps, såg att du gärna tar emot korrigering av din svenska. klicka på Show nedan så ser du. 🙂

"Hej Memphis!! Först och främst, förlåt för min dåliga svenska :S

Du kanske har någon automatisering av MOD hjulet som du inte sett? EWs piano blir "staccato" när man höjer MOD hjulet helt upp, och det verkar som det låter på så sätt i filen, så det kanske är något sådant.."

Redigerat av Memphis
Postat

Wow!! Första gång, första fullträff 😑 hahaha!!

tycker det är konstigt att det inte hörs i programmet när man spelar utan att effekten blir först när man exporterar låten.

Just det ja. Det är verkligen besynnerligt... Kunde du hitta en orsak??

Folkets räddare!

😆

Ps, såg att du gärna tar emot korrigering av din svenska. klicka på Show nedan så ser du. 🙂

Ojojojoj... Så många fel 🤪 Jag vet inte hur du kunde förstå min post... Tack sååååå mycket för dina korrigeringar!! 🙂

Mvh Jesús

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.