Ken Kängström Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: The kid that noone knows * ARTIST/GRUPP: Addic59 + Sara * GENRE: Callagepunk * LÅTLÄNGD: 3:25 * KOMPOSITÖR: Kenny Kängström * PRODUCENT: Kenny Kängström * EV. MEDVERKANDE: Sara Johansson * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STATUS: Skiss som tusan =) * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jahopp. Då ska frugan och jag spela in 4 låtar som ett projekt i plugget. Skrev denna låten för flera år sedan men vi tänkte göra något skojj av den. Ni får kritisera allt utom sången hehe, detta är en skojj grejj än så länge iom att vi inte är profesionella sångare =). MVH//Kenny Här får ni en gammal gammal bild på mig och min flickvän =). Och en bild på jag och robert (jag till vänster) för ca 3 år sedan. Redigerat 8 februari 2005 av addic59 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Bra som tusan! Om det här är en skiss, hur låter det då när det blir färdigt? Tyckte inte att det var något större fel på sången, lite ansträngt kanske. Ett förslag är att hon sjunger en oktav ner, fast då kanske man missar en del av det som gör låten till det den är. Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Orris Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Tjena Kängan! Fxn, du är ju pinsam - säger att du inte kan sjunga, ok lite oslipad men va fxn inom genren - det är skitbra! Jag måste hålla fast vid vad jag sagt tidigare - jag gillar dina idéer! Rock on! //O R R I S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 (redigerat) Har du inte haft den här uppe tidigare i en annan version? Tror fanken jag har den redan, men det låter intressant även i den här versionen. 🙂 Redigerat 3 februari 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Det här låter lovande! Önskar lite mer attityd i sången och lite mer dynamisk trumprogrammering, den är ganska platt som den är nu. En fin bit annars! Bra jobbat. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 3 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 3 februari 2005 Hoppsan man tackar snubbar hehe =). Jo jag har haft uppe en tidigare version, och den var inspelad med en datormick hehe. Dena inspelning ska göras om helt och hållet pga att jag har använt mjukvaruförstärkare till guran och mickat den akustiska med en dynamisk mick hehe. Tänkte göra det rätt och riktigt. Men tackar för era kommentarer. Finns det något att tillägga? MVH//Kenny PS: Men varför fick jag två 1:or i gallupen? Var det så illa? Vill någon motivera sitt svar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 3 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 3 februari 2005 Faan vad olika musikstilar jag pysslar med hag jag kommit på. Men frågan är om allt blir bra 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 3 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 3 februari 2005 Ingen mer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 (redigerat) Ingen mer? Jo jag. Du är för bra för VÅRT eget bästa! 🙂 Både kompositionen och din sång är skitbra! Din sång ligger perfekt ovanpå gittarrerna i introt! Trummorna låter lite väl hårt komprimerade emellanåt tycker jag, och din flickväns röst är inte i kaliber med din (vilket du förmodligen gör bäst i att inte citera så hon hör det 😉)... det låter som hon sjunger i falsett...? Som Håkan skrev, hon kanske ska testa en oktav eller någon stämma längre ner? Hur som helst, summa summarum: Skitbra! 🙂 edit: jo, hon ska nog längre ner.. så som hon låter 01:37-01:38 låter MYCKET bättre än när hon sen går upp igen. Redigerat 3 februari 2005 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 3 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 3 februari 2005 Ingen mer? Jo jag. Du är för bra för VÅRT eget bästa! 🙂 Både kompositionen och din sång är skitbra! Din sång ligger perfekt ovanpå gittarrerna i introt! Trummorna låter lite väl hårt komprimerade emellanåt tycker jag, och din flickväns röst är inte i kaliber med din (vilket du förmodligen gör bäst i att inte citera så hon hör det 😉)... det låter som hon sjunger i falsett...? Som Håkan skrev, hon kanske ska testa en oktav eller någon stämma längre ner? Hur som helst, summa summarum: Skitbra! 🙂 edit: jo, hon ska nog längre ner.. så som hon låter 01:37-01:38 låter MYCKET bättre än när hon sen går upp igen. Tackar så hjärtligt Hacke =). Verkligen kul att höra att man kan sjunga lite iaf hehe. Har aldrig koncentrerat mig på den biten. Men det får väl bli ändring på det hehe. Denna låt kommer spelas in igen (tredje gången gilt) och då mycket nogrannare och med bättre utrustning hehe. Skall framföra synpunkterna till min fruga hehe. Är stolt över henne som vågar spela in, för det är riktigt otäckt dom första gångerna. Men tack igen, Glädjer mig mycket =). MVH//Kenny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Oj. Fin bit. Det får nog bli en 4:a minnsan. En lite mer inövad sång med mer attityd skulle höja betyget till 4+. Snyggt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 (redigerat) ...för att höja betyget till en 5:a så skulle jag vilja ha mera sång och ett koolt gitarrsolo. Det är alldeles för lite sång. Och nån slags stick eller brejk eller annat i mitten som bryter av på någe vis.... Tycker jag. 🙂 Gillar låten. Redigerat 3 februari 2005 av Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 Jodå vars! det är snyggt. Lite deesser skulle inte skada. Sången är lite essig. Snygga körer snygg melodi sådär. Lite mer tryck i sången som sagt. Ta i lite mer, eller lägg den i en annan tonart kanske? Pianot blir lite enformig. Men charmigt, poppigt... det stänker helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sozo Postat 3 februari 2005 Dela Postat 3 februari 2005 haha skön låt inte driket vad jag hade väntat mig av de jag har hört av dig! den manliga sången låter som någon i blnk 192 eller så! 🙂 inget illa menat! skön låt annars! Gitt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oblivian Postat 4 februari 2005 Dela Postat 4 februari 2005 wee kenny! Skön låt som fan.. Jag e inte så jätte förtjust i hennes sång dock 😆 Men jävligt go pop låt med härliga gitarrer annars 😉 Du får en 4:a av mej. Keep up the good work! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 4 februari 2005 Dela Postat 4 februari 2005 Säger som dom tidigare skribenterna angående frugans sångröst me nsen stör jag mig på hihaten som sticker ut alldeles för mycket ibland (första gången vid 0:40) annars en mysig liten låtjäkel 😆 prodda på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 4 februari 2005 Dela Postat 4 februari 2005 (redigerat) 🙂 Hoppades på kvalitetsmetal som vanligt, menmen... man får inte alltid som man vill. Avskyr musikstilen så fruktansvärt att jag omöjligt kan sätta ett betyg på låten 🙁 Däremot tyckte jag inte att sången var så illa som inlägget antydde, och soundmässigt tycker jag saker och ting är i sin ordning! Nu när du har varit ute på sidospår hoppas jag du hittar tillbaka till metalfläsket igen snabbare än en medlem i svenska akademin uttalar matskedsvärmarkamin! 😛 Redigerat 4 februari 2005 av brojd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fregrit (oregistrerad) Postat 5 februari 2005 Dela Postat 5 februari 2005 (redigerat) Riktigt bra låt! Redigerat 6 februari 2005 av fregrit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonnyEklund Postat 6 februari 2005 Dela Postat 6 februari 2005 Håller med om att du har bättre röst än tösabiten din. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fransgabriel (oregistrerad) Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 gillade dynamiken i låten, synd bara att sången drunknar (enligt mig) låten hade varit storslagen tycker jag om melodierna i sången hade varit tydligare, speciellt i "refrängen" eller förspelet till den instrumentala refrängen. men fett arr, är det helt klart! peace//F.gabriel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shadows Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 Kenny vad fan vill du att jag ska sjunga för? Du sjunger ju grymt ju. Tror ändå att din flickvän kan sjunga mest det att hon låter ovan och obekväm. Var det första gången hon spelade in eller? Låten är som vanligt kanon och ljudet finns det inget att klaga på. Grattis du har lyckats igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 (redigerat) Addic, din röst funkar väldigt bra till det här..lite mer uppad volym bara så den kommer ut. Jag tycker däremot att din tjej/fru inte passar in i den här låten med det röstläget hon ligger i..tyvärr.. Låt henne gå ner i tonläge, eller kanske göra en smäktande gitarrballad med 20-ton tungt virvelsmack i bakgrunden.. Bra jobbat, men behöver lite justeringar för att bli riktigt bra Redigerat 7 februari 2005 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 8 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2005 Tackar för kritiken alla. Grahn: Jo vi har inte lagt sång på refrängen eller bryggan än. Refrängen har en ganska klockren melodi enligt mitt tycke så det ska bli kul att höra åsikter om det senare =). Det kommer ett litet gitarrspel på bryggan framöver =). Tackar =). Egghuvud: Jo det är mycket mer än en De-esser som behöver finnas här. Som sagt så är sång/akustisk mickad med SM57 och distguorna är linade och mixtrad med en mjukvaruförstärkare, så hele paketet ska spelas om fr tredje gången inför ett pojektarbete. Tänker följa ditt råd om att ta i mer. Jag är inte van vid att sjunga så det tar emot lite i början hehe. sozo: Atar att du menar Blink 182 hehe 😆. Jo jag gör det mesta, men altt låter inte bra hehe. Jag tycker man ska pröva det mesta för att få inblick om hur man komponerar olika musikstielar. Men det är riktigt kul =) Oblivian: Jo frugans sång liggar aldeles för högt för henne, plus att det var första gången hon någonsin spelat in så det är nog lite otäckt för henne, för hon kan sjunga riktigt snyggt när allt går vägen såsom tonart, non-stress och så. lavrell: =) Hatar också Hi-haten rejält =). Brojd: Var lugn, metal finns alltid i mitt blod hehe, men som sagt, man måste j prova på det mesta =). Tackar =). Förresten, jag ringer dig någon dag. Fregrit: Tackar och bockar =) Johnny Eklund: Vänta bara tills nästa inspelning 😳 fransgabriel: Tack så mycket. Jo melodierna kommer förtydligas en aning vid nästa inspelning. Tack för kritiken. Shadows: Det är ju kul med samarbeten =). Och yep, första g¨ngen för henne (hon spelade in asså). =) Jo vi kommer nog byta tonart inför nästa inspelning. Tackar =). Demonen: Tack så mycket =). Ska ta till mig av din kritik. Vi kommer jobba på dessa delas nu snart för att försöka få dom att sitta mycket bättre. Förväntar mig ett mycket bättre resultat. Tack för kritiken gubbar, yall mean alot guys =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
novation (oregistrerad) Postat 8 februari 2005 Dela Postat 8 februari 2005 Som nämnts tidigare: upp upp upp med rösterna volymmässigt, samt lite mer sång hade inte skadat. Känns lite kort liksom. Klipper det? Bara hos mig kanske, men tyckte allt det knäppte till ett par gånger.. Men var det skiss (eller läste jag fel?) så är det ju förståeligt. 😛 Dessutom tycker jag trummorna är tokpannade, lite för mkt höger/vänster i mina öron. I allafall i lurar. Men trevlig låt för tusan! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 8 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2005 Som nämnts tidigare: upp upp upp med rösterna volymmässigt, samt lite mer sång hade inte skadat. Känns lite kort liksom. Klipper det? Bara hos mig kanske, men tyckte allt det knäppte till ett par gånger.. Men var det skiss (eller läste jag fel?) så är det ju förståeligt. 😛 Dessutom tycker jag trummorna är tokpannade, lite för mkt höger/vänster i mina öron. I allafall i lurar. Men trevlig låt för tusan! 🙂 Det skall vara sång på refrängen men vi hann inte lägga den, men som sagt en nyinspelning av denna kommer ske snarast. Det ska inte klippa, men det kanske hackade till under själva inspelningen nånstans. Brukade hända förr. Kommer snåla med panoreringen =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 8 februari 2005 Dela Postat 8 februari 2005 Det låter bra! Och det som kan förbättras har redan tagits upp (sångnivåer, panorering, hihat, tonart)... Är det bara jag som tycker att elgitarrerna passar? Mjukvarustärkare behöver inte vara av ondo. PS. Ska du inte ändra rubriken till "Addic59 + Molika" nu då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 8 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2005 Det låter bra! Och det som kan förbättras har redan tagits upp (sångnivåer, panorering, hihat, tonart)... Är det bara jag som tycker att elgitarrerna passar? Mjukvarustärkare behöver inte vara av ondo. PS. Ska du inte ändra rubriken till "Addic59 + Molika" nu då? Njae det är så tråkigt och digitalt med mjukvaruförstärkare. Och det finns ingen direkt liv i ljuden enligt min smak. Gillar att micka =). Ska ändra titeln =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.