KillwithSkill Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 1952-04-04 –- 2011-02-06 Gary Moore dog i natt på ett hotell i spanien!! Nu lirar dom ihop igen! ...Over the hills and far away.... Vila i frid gosse... http://www.hotpress.com/news/7492280.html
pxm Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 R.I.P Gary.. Hans LP ` dirty fingers` är en klassiker bland många andra han gjort. ..
Freddy Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 (redigerat) Va fan... lite väl tidigt. RIP GM! The loner, Still got the blues, Out in the fields, Empty rooms, over the hills.. osv. Redigerat 6 februari 2011 av Freddy
therocker Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Nä va trist! Han gjorde några guldkorn där på 80 talet, framför allt run for cover och over the hills.
aROCKER Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 RIP! Military man tillsammans med Lynott är en höjdare...tråkiga nyheter och man känner sig gammal.
JJRockford Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Himla tråkigt, gitarrist av helt unik kaliber.
Die Hard (oregistrerad) Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Tråkig läsning och en till briljant snubbe som dött på kortare tid(Dio). Tyvärr något vi får vänja oss vid då många som haft stor påverkan är äldre än oss och får oss att påminna oss om att vi inte själva är så värst unga längre.
Burnie Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Det var som fan, jag fick nästan en religiös upplevelse på Sweden Rock förra året, har ALDRIG hört maken till ton, för första gången insåg jag vad som skiljer bra gitarrister mot gudabenådade........suck 🙁
pme (oregistrerad) Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Alltid lika chockerande när de riktiga tungviktarna lämnar in. Svårt att acceptera att de inte är lika odödliga som deras musik. RIP
4056E Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Shit, många fina stunder har han bjudit på med sina låtar
Vallhagen Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Vila i frid. Tragiskt. Minns Corridors Of Power som en av de viktiga hårdrockplattorna under tonåren. Och mer följde. En riktigt riktigt bra gitarrist. Bättre som hårdrockare än bluesman.
Jetblack Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Det här var tråkigt. Vila i frid 🙁 Minns vad han svarade när han fick frågan om vad han tyckte om att Roger Pontare hade "snott" hans låt (apropå de uppenbara likheterna mellan "Over the hills and far away" och "När vindarna viskar mitt namn"): "Det gör inget, Eurovision Song Contest är ändå bara skit!" Så talar en mästare. 2
sadomachine (oregistrerad) Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Synd, han var ju förhållandevis ung... Hur ska Swedenrockfestivalen klara sej nu?, börjar få slut på gubbar....
KillwithSkill Postat 6 februari 2011 Trådstartare Postat 6 februari 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Ga8ahi7jJg8 Schysst gnid i solot! Snygga harmisar!
Amis Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 CHOCK! Det var ett tag sen jag tänkte på honom men ändå. Men varför dog han? Hade han någon sjukdom, eller var det den vanliga artistdöden - självmord eller droger?
KillwithSkill Postat 7 februari 2011 Trådstartare Postat 7 februari 2011 CHOCK! Det var ett tag sen jag tänkte på honom men ändå. Men varför dog han? Hade han någon sjukdom, eller var det den vanliga artistdöden - självmord eller droger? Han var mer eller mindre en mkt sund människa. Så droger kan det knappast vara. Och självmord? Ja det vet man ju inte. Svårt att tro. Kroppen ska iaf obduceras. Vet att det var en massa snack om vart det skulle ske. I Spanien eller Storbritanien... Men det är ju som vanligt när man ska dö... kroppen slutar andas...
therocker Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 (redigerat) Enl aftonbladet idag kvävdes han i sina spyor efter alkoholintag.... Är väl inte orimligt att även han hade såna problem även om jag hört att han levde sunt. Hur som helst fruktansvärt trist. Edit: förtydligande Edit 2: källa på det, The Sun Redigerat 7 februari 2011 av therocker
mickestrang Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 R.I.P Han gav mig mycket influenser under en tid och har säkerligen påverkat massor med gitarrister...
KillwithSkill Postat 7 februari 2011 Trådstartare Postat 7 februari 2011 http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8525732.ab Kvävd av sina spyor enligt AB!
Johnny Boi Postat 7 februari 2011 Postat 7 februari 2011 (redigerat) RIP Gary. Tack för fantastisk musik. Vi får vara tacksamma för att den finns inspelad så att han och hans ton och känsla kan leva vidare! Redigerat 7 februari 2011 av Johnny Boi
Florian le Sage Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Ett år går för fort, ett liv också nuförtiden...hjälten Gary lever dock i våra hjärtan!!! 🙂
Claes Holmerup Postat 6 februari 2012 Postat 6 februari 2012 Verkligen tråkigt - men vi får glädjas åt att han lämnade efter sig flera odödliga låtar. 🥰
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.