Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej,

Såg för ett tag sedan någonstans på nätet att det fanns en pedal som man stampar in takten på och sedan spelar den trummor och basen spelas efter vilka gitarrackord man tar. Är det någon som vet vad det är för något? Jag är inte människa till att kunna hitta den!!

Man ska alltså kunna koppla in gitarren, stampa in takten man spelar i och sedan följer basen ackorden man spelar. Säljargumentet dom hade var att det blir mer levande än med förinspelade bakgrunder..

Jag förstår ju att det inte blir något avancerat, men det fyller ju ut lite om man trubadurer.

Annons
Postat

Finns en kvinnlig artist som uppträder sådär och som... vad fasiken är det hon heter nu igen?! Återkommer om jag kommer på't. Det är loopteknik där pedalerna styr de olika ljuden. Hon brukar ha 6-7 stycken framför sig. Kör hela konserter så. Brozzan funderar på att skaffa't oxå.

Postat

Finns en kvinnlig artist som uppträder sådär och som... vad fasiken är det hon heter nu igen?! Återkommer om jag kommer på't. Det är loopteknik där pedalerna styr de olika ljuden. Hon brukar ha 6-7 stycken framför sig. Kör hela konserter så. Brozzan funderar på att skaffa't oxå.

du tänker på denna?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.