Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Jag har "fuskat" med Cubase SX ett tag, alltså bara startat programmet och kört igång, men känner att jag skulle vilja ha någon bra bok för att lära mig mer om det.

Har mest spelat in en del via keyboard och POD, men vill lära mig mer om programmet alltså. T.ex. mer om finesser vid inspelning, Mixning och mastering m.m. m.m.

Jag vill inte ha någon bok som lägger massa sidor på "externa enheter" och grundläggande inspelningsteknik utan som fokuserar just på programmet. Möjligheterna känns oändliga, men svåra att bara råka hitta.

Det finns självklart massor litteratur... men kan någon tipsa om någon riktigt bra bok vore det uppskattat!!!

Tack på förhand för tips!

Redigerat av cyberrock
Annons
Postat

Jag glömde skriva att jag jobbar enbart i PC miljö.

Vore skönt om boken INTE är alltför Mac inriktad med skärmbilder, menyer och kortkommandon i Mac.

Det är inget ställningstagande, Macen är grym, det är ett praktiskt önskemål.

Postat (redigerat)
Bokus Bokhandel

länk:http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.c...6&S%F6k%21.y=11

har själ köpt Mixning&Mastering för Cubase SL/SX som är väldigt bra 🙁

Va är det för ISBN på denna bok? =)

/MVH Pelle

ISBN 1592001467 , ISBN 0321246438 , ISBN 1592002358 .

Cubase SX/SL-Mixing & Mastering with CDROM(ISBN 0825627206).

Redigerat av Zando
  • 4 månader senare...
Postat

borde man slå till på visual quickstart for cubase sx 2 även fall man använder sig av sx? förstår du min fråga pingpong?det finns ju en som heter bara visual quickstart for cubase sx :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.